MOZART VARIATIONS AND SONATAS FOR PIANO AND VIOLIN/1
COMPLETE WORKS LIVE
MOZART VARIATIONS AND SONATAS FOR PIANO AND VIOLIN/1
more
COMPLETE WORKS LIVE
MOZART VARIATIONS AND SONATAS FOR PIANO AND VIOLIN/1
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Thursday, October 04 2018 7:00PM
Mozart: Six Variations in G major on ‘Hélas, j’ai perdu mon amant’, K. 360
Mozart: Variations in G major on ’La bergère Célimène’, K. 359
Mozart: Sonata for Violin and Piano No. 11 in E-flat major, K. 26
intermission
Mozart: Sonata for Violin and Piano No. 12 in G major, K. 27
Mozart: Sonata for Violin and Piano No. 13 in C major, K. 28
Mozart: Sonata for Violin and Piano No. 14 in D major, K. 29
Mozart: Sonata for Violin and Piano No. 15 in F major, K. 30
Mozart: Sonata for Violin and Piano No. 16 in B major, K. 31
Vilmos Szabadi (violin), Gábor Farkas (piano)
Wolfgang Amadeus Mozart bequeathed 36 piano-violin sonatas to posterity. He became involved with the genre at an early age even by his own standards: his father notated Mozart’s first four sonatas in Paris between 1762 and 1764, when Mozart was between the ages of 6 and 8. These were followed by the ‘opus III’, comprising six works published in London in 1765, then the ‘opus IV’ (K. 26–31), containing half a dozen sonatas and published in The Hague in 1766, and here performed in concert in one of the Complete Works Live series. The listed works could be full keyboard sonatas in themselves and the violin part could even be omitted: in each, the violinist is merely echoing the pianist or accompanying the keyboard instrumentalist. The recital also includes two works for piano and violin of a similar structural composition but which are from much later in Mozart’s life. Both of these variations date from June 1781 and are based on ariettas by Antoine Albanèse.
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš Janáček morva zeneszerző sok tekintetben megelőzte a korát. Életpályája több ponton is rokonságot mutat Bartókéval – bár Janáček majdnem két generációval idősebb volt –: zenéjében jelentős szerep jut a morva népzenei elemeknek, melyek egyre elhomályosodó tonalitással párosulnak
Johann Sebastian Bach C-dúr versenyművének címe elsőre két billentyűs hangszer és egy zenekar párbeszédét sugallja, a darab eredeti változata azonban – amely ezúttal a Zeneakadémia két neves oktatójának előadásában szólal meg – csupán két csembalóra készült, zenekari kíséret nélkül.
Johann Sebastian Bach három billentyűs hangszeren játszott és komponált: klavikordon, csembalón és orgonán. Ezen hangszerek között az átjárás a maga korában teljesen természetes volt, Bach is számos billentyűs művéhez a neutrális „Clavier” hangszermegjelölést használta.
Az együttes első két lemezének szerzeményei és legújabb albumuk néhány darabja akusztikus hangszerelésben
A 2026. évi Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál nyitókoncertje
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.