program


Metrum Ensemble Itthon Európában - Itt és most 2022 tavasz

Metrum Ensemble Itthon Európában - Itt és most 2022 tavasz

A Metrum Ensemble az Átlátszó Hang Újzenei Fesztiválon brit, magyar, argentin, olasz és ecuadori zeneszerzők műveiből állítja össze koncertprogramját.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Lørdag, 08. Januar 2022 19:00

Rebecca Saunders: Quartet for Clarinet, Accordion, Piano and Double Bass
Varga Abigél: Es liegt der heiße sommer (Heinrich Heine szövegére)
Kagel: Phantasiestück

SZÜNET

Clara Iannotta: The people here go mad. They blame the wind.
Kondor Ádám: Fuga B 10’
Mesías Maiguashca: '...I can breathe...'

Metrum Ensemble: Rákóczy Anna (fuvola), Horia Dumitrache (klarinét), Kántor Balázs (cselló), Frantisek Vrostko (nagybőgő), Kéringer László (ének), Borbély László (zongora), Peter Katina (harmonika), Bolcsó Bálint (elektronika)
Művészeti vezető: Rozmán Lajos (klarinét)

A Metrum Ensemble az Átlátszó Hang Újzenei Fesztiválon brit, magyar, argentin, olasz és ecuadori zeneszerzők műveiből állítja össze koncertprogramját. A sokféle stílust, szemléletet, alkotói habitust képviselő alkotókban közös, hogy hosszabb-rövidebb ideig éltek vagy élnek jelenleg is Németországban, s ekként szorosabban is kötődnek a német kultúrához és a német zene tradíciójához. Az idősebb generációt két dél-amerikai komponista, Mauricio Kagel (1931–2008) és Mesías Maiguashca (1938) képviseli, mindketten mélyen beágyazódtak a német zenekultúrába, a Stockhausen-műhelyből induló Maiguashca a kortárs elektronikus zene meghatározó alkotója. Rebeca Saunders és Clara Ianotta nem csak zeneszerzőként, hanem tanárként, illetve kurátorként is igen aktívan szerepet vállalnak napjaink német zenei életében. A magyar alkotókat képviselő Kondor Ádám bő két évtizede, Varga Abigél pedig a közelmúltban töltött el ösztöndíjasként hosszabb időt Németországban.
RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

 

 

Aktuelt


Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,

A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.

PÅ PLAKATEN


Balogh Ádám és Ránki Fülöp két kiváló fiatal magyar művész, akik az Y generáció sorozat keretében lépnek fel a Zeneakadémián,…

A Zeneakadémia főépülete, a Liszt Ferenc téri zenepalota a világ legvarázslatosabb koncerthelyszínei közé tartozik.

Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És…