Program


Ménesi Gergely és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A Zeneakadémia együttesei

Ménesi Gergely és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A Zeneakadémia együttesei

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, February 09 2025 7:30PM

Haydn: 94. (G-dúr) szimfónia, Hob. I:94 („Üstdobütés”)
Weiner: 5. divertimento, op. 39 („Magyar impressziók”)
SZÜNET
Beethoven: 5. (Esz-dúr) zongoraverseny, op. 73 („Császár”)

Rozsonits Ildikó (zongora)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Ménesi Gergely

Időtlen klasszikusok és egy magyar kuriózum találkozásának lehetünk tanúi a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának hangversenyén. Az „Üstdobütés” szimfóniát Haydn 1791-ben Londonban komponálta, és az első angliai látogatásához kapcsolódó koncertek egyikén csendült fel először. Második tétele már a maga korában akkora slágerré vált, hogy Haydn mint népdalt idézte fel a pár évvel később keletkezett Teremtés című oratóriumában. Ezt követően Weiner Leónak, a magyar zenei élet egykori kiemelkedő alakjának és a Zeneakadémia legendás tanárának „Magyar impressziók” alcímű, 1951-re datált 5. divertimentója következik, amelyben a szerző a verbunkos táncok dallamkincsét és ritmusait ötvözi a klasszikus zene formai elemeivel. A koncert zárásaként Beethoven utolsó, monumentális, 1809-ben komponált és 1811-ben bemutatott zongoraversenyét hallhatjuk Rozsonits Ildikó, a Zeneakadémia Rendkívüli Tehetségek Képzőjének hallgatója virtuóz előadásában. Az est dirigense Ménesi Gergely, a Zeneakadémia Karmester és Karvezető Tanszékének habilitált oktatója.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A Keller András vezetésével 1987-ben létrejött vonósnégyes – ahogy egy korabeli kritika fogalmazott – „fortissimo robbant be a magyar zenei életbe”. Ugyanebben az évben az egyik szakíró egyenesen így fogalmazott: „nem titok, hogy a nemzetközi elismerést kivívott Takács-kvartett után ők a folytatói a magyar kamarazenélés méltán híres hagyományának.”

Lakatos Ágnes és Oláh Kálmán ének-zongora duó formációja jól ismert a magyar zenei életben, repertoárjuk főként amerikai jazz-sztenderdekből áll, a Jazz itt! című sorozat estjére azonban egy teljesen új műsorral készültek. Arra a kérdésre keresik a választ, hogy mitől sajátos ízű a műfaj hazai képviselőinek zenéje. A koncert kiváló példája annak, amikor kutatási eredmények az előadóművészetben hasznosulnak.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Suggestions


Ezen az estén a zongoratrió-irodalom alapművei, Mozart, Mendelssohn és Schumann szerzeményei szólalnak meg három tehetséges művész előadásában. Korossy-Khayll Csongor Junior…

Szokolay Dongó Balázs az improvizáció népi fúvós nagymestere, emellett zeneszerzéssel is foglalkozik. Karakteres játéka, egyedi dallamformálása és ötletes szólói rengeteg…

A kerek évfordulók mindig jó lehetőséget teremtenek arra, hogy visszatekintsünk. A Zeneakadémia rejtett kincsei tematikus sorozat felfedezésre hívja a koncertlátogatókat…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.