Tytuł


Ménesi Gergely, Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

Ménesi Gergely, Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

A zenekar mesterei - Ménesi Gergely, Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Środa, 22 Lutego 2017 19:30

Dvořák: E-dúr vonósszerenád, op.22
Dvořák: d-moll fúvósszerenád, op.44
Dvořák: 8. (G-dúr) szimfónia, op. 88

A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara Vezényel: Ménesi Gergely és Antal Mátyás

Az utóbbi években mind markánsabb arculatot kialakító és egyre aktívabban koncertező egyetemi együttes, a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara ezen a hangversenyen két karmester irányítása alatt muzsikál majd. A szimfonikus együttes napi működését irányító Ménesi Gergely mellett az est másik dirigense a Bartók-Pásztory-díjas Antal Mátyás lesz, aki ugyancsak a Zeneakadémia tanára, méghozzá – fuvolista lévén – a fúvós tanszéken oktatja a növendékeket. Az Antonin Dvořák műveit felvonultató programban már csak ezért sem jelenthet meglepetést az 1878-as d-moll fúvósszerenád fölhangzása, mely négytételes mű, akárcsak az 1875-ben komponált öttételes E-dúr vonósszerenád, a szláv romantikus kamarazene népszerű és reprezentatív alkotása. A koncert főszáma mindenesetre az Újvilág-szimfónia által sem leárnyékolható VIII. szimfónia lesz: a műfaj schuberti-brahmsi hagyományához csatlakozó, s azt érzelmességgel meg szláv népi, de legalábbis népies táncmotívumokkal gazdagító cseh mester 1889-es remekműve.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Nasza oferta


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.