
Lisa Batiashvili, François Leleux és a Camerata Salzburg
Zenekar a központban
Lisa Batiashvili, François Leleux és a Camerata Salzburg
Viac
Zenekar a központban
Lisa Batiashvili, François Leleux és a Camerata Salzburg
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: pondelok, 11. marec 2019, 19:30
Mendelssohn: Hebridák-nyitány, op. 26
Mendelssohn: d-moll hegedűverseny
Giya Kancheli: Chiaroscuro – hegedűre és kamarazenekarra
SZÜNET
Lebrun: 1. (d-moll) oboaverseny
Mozart: 31. (D-dúr) szimfónia, K. 297 („Párizsi”)
Lisa Batiashvili (hegedű), François Leleux (oboa)
Camerata Salzburg
A merész, egyedi és energikus Camerata Salzburg más nemzetközi szaktekintélyek között büszkén emlegeti azokat a magyar karmestereket, akik ’52-es megalakulása óta vezették vagy segítették a zenekar világszínvonalú munkáját: Végh Sándort, Anda Gézát és Schiff Andrást. François Leleux-vel rendszeresen koncerteznek együtt, sőt, több lemezfelvételt is készítettek már közösen, zeneakadémiai koncertjükön pedig az oboaművész-karmester felesége, a grúz származású Lisa Batiashvili is csatlakozik hozzájuk. Így igazán hiteles tolmácsolásban szólalhat meg a szintén grúz zeneszerző, Giya Kancheli Chiaroscuro (Fény-árnyhatás) című, 2011-ben komponált darabja, mely szándékos egyszerűségével és persze újszerűségével ellenpólusa lesz Mendelssohn és a két 18. századi szerző, Mozart és Lebrun közkedvelt műveinek.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.
A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.
Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.