
Lajkó István és a David Oistrakh Quartet
Mendelssohn: 6. (f-moll) vonósnégyes, op. 80
Csajkovszkij: 1. (D-dúr) vonósnégyes, op. 11
SZÜNET
Dvořák: 2. (A-dúr) zongoraötös, op. 81
Mendelssohn: 6. (f-moll) vonósnégyes, op. 80
Csajkovszkij: 1. (D-dúr) vonósnégyes, op. 11
SZÜNET
Dvořák: 2. (A-dúr) zongoraötös, op. 81
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, January 25 2020 7:30PM
Lajkó István (zongora)
David Oistrakh Quartet: Andrej Baranov, Rogyion Petrov (hegedű), Fedor Belugin (brácsa), Alexej Zsilin (cselló)
A 20. század egyik legnagyobb zenészéről, David Fjodorovics Ojsztrahról elnevezett vonósnégyes négy kiváló orosz művészből áll, akik nem csak kamarazenészként, hanem szólistaként is jelentős karriert tudnak maguk mögött. Műsorukat Felix Mendelssohn utolsó, 1847-ben komponált vonósnégyese nyitja. Ezután honfitársuk, Pjotr Iljics Csajkovszkij 1. vonósnégyese hangzik fel. Az 1871-es premieren a népi ihletésű, mélabús második tételt hallgatva a híres író és filozófus, Lev Tolsztoj egyszerűen sírva fakadt. Antonín Dvořák 1887-ben keletkezett 2. zongoraötöse szintén szomorkás második részéről ismert. A tétel címe Dumka: az ukrán eredetű kifejezés epikus, melankolikus karakterű balladát takar. A műben Lajkó István zongoraművész, a Zeneakadémia oktatója működik közre. A nővére emlékének ajánlott kvartett keletkezésekor a szerző még nem sejthette, hogy ez a mű egyben az ő hattyúdala is lesz.
150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény néhány kiváló tanárának műve hangzik el.
A Keller András vezetésével 1987-ben létrejött vonósnégyes – ahogy egy korabeli kritika fogalmazott – „fortissimo robbant be a magyar zenei életbe”. Ugyanebben az évben az egyik szakíró egyenesen így fogalmazott: „nem titok, hogy a nemzetközi elismerést kivívott Takács-kvartett után ők a folytatói a magyar kamarazenélés méltán híres hagyományának.”
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A kétrészes koncerten a Népzene Tanszékhez kötődő fiatalok – egykori és jelenlegi hallgatók – mutatkoznak be. Bár a két zenekar…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.