
Lajkó István és a David Oistrakh Quartet
Mendelssohn: 6. (f-moll) vonósnégyes, op. 80
Csajkovszkij: 1. (D-dúr) vonósnégyes, op. 11
SZÜNET
Dvořák: 2. (A-dúr) zongoraötös, op. 81
Mendelssohn: 6. (f-moll) vonósnégyes, op. 80
Csajkovszkij: 1. (D-dúr) vonósnégyes, op. 11
SZÜNET
Dvořák: 2. (A-dúr) zongoraötös, op. 81
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, January 25 2020 7:30PM
Lajkó István (zongora)
David Oistrakh Quartet: Andrej Baranov, Rogyion Petrov (hegedű), Fedor Belugin (brácsa), Alexej Zsilin (cselló)
A 20. század egyik legnagyobb zenészéről, David Fjodorovics Ojsztrahról elnevezett vonósnégyes négy kiváló orosz művészből áll, akik nem csak kamarazenészként, hanem szólistaként is jelentős karriert tudnak maguk mögött. Műsorukat Felix Mendelssohn utolsó, 1847-ben komponált vonósnégyese nyitja. Ezután honfitársuk, Pjotr Iljics Csajkovszkij 1. vonósnégyese hangzik fel. Az 1871-es premieren a népi ihletésű, mélabús második tételt hallgatva a híres író és filozófus, Lev Tolsztoj egyszerűen sírva fakadt. Antonín Dvořák 1887-ben keletkezett 2. zongoraötöse szintén szomorkás második részéről ismert. A tétel címe Dumka: az ukrán eredetű kifejezés epikus, melankolikus karakterű balladát takar. A műben Lajkó István zongoraművész, a Zeneakadémia oktatója működik közre. A nővére emlékének ajánlott kvartett keletkezésekor a szerző még nem sejthette, hogy ez a mű egyben az ő hattyúdala is lesz.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.
Koncert Bartók halálának 80. évfordulója emlékére
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.