Podujatie


Kobajasi Kenicsiró és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

Kobajasi Kenicsiró és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

A zenekar mesterei - Kobajasi Kenicsiró és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: streda, 08. máj 2019, 19:30

Beethoven: Coriolan - nyitány, op. 62.
Kodály: Galántai táncok

szünet

Csajkovszkij: 5. (e-moll) szimfónia, op. 64

A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

Vezényel: Kobajasi Kenicsiró

A népszerű japán karmester, Kobajasi Kenicsiró eredetileg zeneszerzőnek készült és napjainkban is aktívan foglalkozik komponálással. A zeneszerzés iránti érdeklődését Beethoven keltette fel, 10 évesen úgy érezte, hogy „ha a legkisebb elemekből óriási dolgokat lehet létrehozni, akkor a zeneszerzés világának meghódításáért érdemes akár egy egész életet is áldozni”. Beethoven Kobajasi Kenicsiró karmesteri pályájának ma is kiemelten fontos szerzője. De mi a helyzet Kodály Zoltán muzsikájával? Kroó György egy alkalommal úgy hallotta, hogy a karmester „bizonyos fúvósszólamok előtérbe helyezésével olyan keleties koloritot adott a darabnak, hogy a hallgató már-már azon meditált, nincs-e ez a Galánta a térképen vagy ezer kilométerrel keletebbre, mint ahogy eddig gondoltuk. De mindenképpen tehetségre vall, ha valaki saját olvasatból indul ki, s nem egy ismert lemezprodukciót próbál utánozni. E keleti kolorit mellett természetesen a magyar és a Kodály-jellegből is maradt annyi a produkcióban, amennyi lázba hozta a közönséget”. Kobajasi kapcsolata a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemmel és növendékeivel 2012-ben vált szorosabbá, azóta több ízben is dolgozott az Akadémia Szimfonikus Zenekarával.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Naša ponuka


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes, éneklő hangot eredményező játékmódja forradalmasította a csellójátékot.

Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És bármilyen hihetetlen, megfelelő zenei karakterekkel nemcsak a képen látható személy vagy helyszín ültethető át zongorára, de a festmény stílusa, színvilága, mérete is.

Tipy


Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns…

„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.