program


Kevin Spagnolo, Aurélien Pascal és Théo Fouchenneret

Kevin Spagnolo, Aurélien Pascal és Théo Fouchenneret

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Torsdag, 08. Februar 2024 19:00

Farrenc: Esz-dúr klarinéttrió, op. 44
Bruch: Nyolc darab klarinétra, csellóra és zongorára, op. 83
SZÜNET
Brahms: a-moll klarinéttrió, op. 114

Kevin Spagnolo (klarinét), Aurélien Pascal (cselló), Théo Fouchenneret (zongora)

Kevin Spagnolo napjaink egyik ígéretes fiatal tehetsége. 2018-ban, mindössze 22 évesen nyerte el a világ egyik legrangosabb megmérettetése, a Concours de Genève első díját. Ezzel ő lett a verseny történetének legfiatalabb klarinétművésze, akit ezzel az elismeréssel jutalmazott a szakmai zsűri. Ezt követően rangos koncertek rendszeres vendége lett kamarazenei és szóló szerepben egyaránt. Nem először jár Magyarországon, hiszen 2022 januárjában – beugró művészként – a Svéd Kamarazenekarral a Zeneakadémia színpadán játszhatta el Mozart A-dúr klarinétversenyét. A koncertet követően a Bartók Rádió elemzője kiemelte szuggesztív és virtuóz játékát. Partnere ezúttal a francia zenészcsaládból származó Aurélien Pascal, aki többek között a legendás Starker János mesterkurzusain tökéletesítette hangszerjátékát és kiemelkedő koncertélményei között említi együttműködését Schiff Andrással. Zongorán Théo Fouchenneret játszik, aki ugyancsak számos nemzetközi verseny fiatal felfedezettje. Erre az estére a 19. század késő romantikus kamarazene-termésének ismertebb és kevésbé ismert darabjaiból válogattak.

RENDEZŐ:

Zeneakadémia Koncertközpont

 

SOROZAT:

Kamarazene karnyújtásnyira

Aktuelt


Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vida Mónika Ruth, Koppán Kata, Vavrinecz András és Tóth Barnabás kamaraestje mindenképpen a hiánypótló, de a közönség igényeihez is kapcsolódó koncertek sorát gyarapítja. A hangverseny két félidejének műsora szimmetrikus: mindkét részben egy kortárs zongoratrió a nyitószám, amit egy szólócsellóra írt, szintén kortárs darab követ, végül pedig mindkét részt a klasszika legnagyobb alakjainak művei zárják.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.

PÅ PLAKATEN


A kerek évfordulók mindig jó lehetőséget teremtenek arra, hogy visszatekintsünk. A Zeneakadémia rejtett kincsei tematikus sorozat felfedezésre hívja a koncertlátogatókat…

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…

Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.