
Keller, Perényi, Várjon II.
Összkiadás élőben
Keller, Perényi, Várjon II.
Beethoven összes zongorás triója
Összkiadás élőben
Keller, Perényi, Várjon II.
Beethoven összes zongorás triója
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Søndag, 17. April 2016 19:30
A zongoratrió műfaja minden túlzás nélkül a kamarazenei kifejezésmód egyik hangzásesztétikai csúcsteljesítményének mondható, így nem csoda, hogy a beethoveni életműben is jelentős helyet foglalnak el e darabok. Hogy egyebet ne mondjunk, első opusza is e zsánerben született, és a beszámolók szerint élete utolsó nyilvános szereplésén is 1811-es B-dúr trióját játszotta el – amelyben az érett analitikus tudás és a kedélyes életöröm párhuzamosan mutatja meg magát. Beethoven trióiban a hegedű, a cselló és a zongora biztos kézzel porciózott szólamai úgy olvadnak össze egyetlen, kifejező egységgé, hogy mindeközben mozgalmas jutalomjátékot is jelentenek mindhárom hangszeres művész számára. Ezt a modern közelítést, amely – különbözve például Haydn hasonló műveitől – immár szólista-kvalitást követel meg az előadóktól, egyenesen Beethovennek köszönheti a világ. Három nagyszerű művész garantálja, hogy a fentebb leírt csoda megszülessen. Keller András letisztultan elmélyült hegedűjátéka, Perényi Miklós csellista méltóságteljes zenei eleganciája és Várjon Dénes zongoraművész érzékeny muzikalitása és személyiségének összetartó ereje talál egymásra a pódiumon ezen az estén.
Műsor:
Beethoven: D-dúr trió, op. 70/1
Beethoven: Esz-dúr trió, op. 70/2
szünet
Beethoven: B-dúr trió, op. 97 („Főherceg”)
Keller András (hegedű), Perényi Miklós (cselló), Várjon Dénes (zongora)
Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult trió minden ízében romantikus repertoárt tűzött műsorára. A koncert első felében két olyan alkotást hallhat a közönség, amelyet szerzőjük harmincesztendős korában írt. Schubert halála előtt egy évvel komponálta az Esz-dúr notturnót, mely feltehetően eredetileg a B-dúr zongoratrió lassú tétele volt, de abban a szerző a kiadó kérésére a ma ismert lassú tételre cserélte.
„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.
A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.