Katia és Marielle Labèque
A zongora kétszer
Katia és Marielle Labèque
Læs mere
A zongora kétszer
Katia és Marielle Labèque
Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Lørdag, 13. Januar 2018 19:30
A reneszánsz korszak előadóművészi ideálja, a magától értődő könnyedséget és természetességet kifejező „sprezzatura” kifejezés jutott eszébe a The Times kritikusának Katia és Marielle Labèque egyik felvételéről. „Játszhatnak Mozarttól vagy épp Stravinskytól, a zenei gondolatok minden egyes alkalommal úgy bomlanak ki, mintha abban a pillanatban születtek volna meg. A Labèque-nővérek előadásaiban az improvizáció géniuszának jelenlétét érezzük” – írta. A Zeneakadémián két éve nagy sikert arató zongoraművészek játékának alapélménye a budapesti koncert egyik kritikusa szerint az a „rendkívüli, szoros és minden ízében szilárd összeszövöttség, szervesség és megingathatatlan biztonság, amely a két művésznő, a két nővér játékát szétrobbanthatatlanná teszi”. A testvérpár szinte minden létező műfajban kipróbálta már magát: a legnagyobb európai és amerikai szimfonikus zenekarokkal és barokk együttesekkel, valamint a legelismertebb kortárs zeneszerzőkkel, Pierre Boulezzel, Ligeti Györggyel, Thomas Adèsszel, Louis Andriessennel és Olivier Messiaennal dolgoztak már együtt.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
A Zeneakadémia főépülete, a Liszt Ferenc téri zenepalota a világ legvarázslatosabb koncerthelyszínei közé tartozik.
Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is…
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…
A Keller András vezetésével 1987-ben létrejött vonósnégyes – ahogy egy korabeli kritika fogalmazott – „fortissimo robbant be a magyar zenei…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.