program


kamara.hu/5 - Varázshegy

kamara.hu/5 - Varázshegy

kamara.hu – a Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
kamara.hu/5

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Søndag, 19. November 2017 19:00

Brahms: Változatok egy Schumann-témára, op. 23
Schumann: A költő szerelme, op. 48
szünet
Wolf: Olasz szerenád
Dohnányi: C-dúr szextett, op. 37
Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)Megyesi Zoltán (tenor); Muriel Cantoreggi (hegedű); Kim Kashkashian (brácsa); Perényi Miklós (cselló)Klenyán Csaba (klarinét); Radovan Vlatković (kürt)Escher Vonósnégyes: Adam Barnett-Hart, Aaron Boyd (hegedű); Pierre Lapointe (brácsa); Brook Speltz (cselló)

Schumann az őrület határán úgy hitte, Mendelssohn és Schubert vezérlik őt azoknak a „Szellemvariációknak” a lejegyzésében, melyek témája a magját adja Brahms négykezes Schumann-változatainak. A schumanni téma melankolikus hangja hatja át Brahms zenéjét, mely Simon Izabella és Várjon Dénes előadásában a 2017-es fesztivál utolsó koncertjének nyitódarabjaként hangzik el a Zeneakadémia Solti Termében. A tavalyi év dalciklusai, a megrázóan gyönyörű Téli utazás és a drámai Asszonyszerelem, asszonysors után idén Schumann A költő szerelme című kompozíciója gazdagítja a kamara.hu programján szereplő dalciklusok sorát. Megyesi Zoltán és Simon Izabella szólaltatják meg a válogatott Heine-versekre írt dalokat, melyek a lehető legtermészetesebben, legérzékenyebben tükrözik a költemények líraiságát, apró rezdüléseit. A koncert második felét Hugo Wolf dallamos, túláradó érzelmekkel teli Olasz szerenádja nyitja meg, majd Dohnányi különleges hangszer-összeállítású C-dúr szextettje – Várjon Dénes szavaival élve – „felszabadító erőként, mint egy nagy kilélegzés” zárja a koncertet.

Aktuelt


Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.

PÅ PLAKATEN


Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a…