Program


kamara.hu/4 - A lét elviselhetetlen könnyűsége. A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja

kamara.hu/4 - A lét elviselhetetlen könnyűsége. A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Saturday, November 16 2024 7:00PM

Dvořák: Szerelmi dalok, op. 83
Kolonits Klára (szoprán), Simon Izabella (zongora)
Chopin: g-moll zongoratrió, op. 8
Lena Neudauer (hegedű), Christian Poltéra (cselló), Szilasi Alex (zongora)
SZÜNET
Liszt: Oh! quand je dors
Liszt: S’il est un charmant gazon
Liszt: Kling leise, mein Lied
Liszt: Die Loreley
Kolonits Klára (szoprán), Simon Izabella (zongora)
Janáček: Hegedű-zongora szonáta
Anthony Marwood (hegedű), Várjon Dénes (zongora)
Martinů: Variációk egy szlovák témára
Christian Poltéra (cselló), Várjon Dénes (zongora)

A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dén

„Aki a végtelenséget keresi, csukja be a szemét” – írja Milan Kundera A lét elviselhetetlen könnyűsége című regényében. És persze nyissa ki a fülét – tehetné hozzá Simon Izabella és Várjon Dénes, akik a cseh író világhírű művét választották a kamara.hu idei témájául. Szórakoztató, mégis elgondolkodtató történet fanyar humorral fűszerezve és erotikával tálalva, középpontban az ellentétek örök kérdéseivel. Vajon ami könnyű, az egyúttal súlytalan is? És ami nehéz, az következésképpen súlyos? E kérdéseken túl a fesztiválon kiemelt szerepet kap a Dvořák, Janáček és Martinů által képviselt cseh zene, a regényben és Sosztakovics életében is meghatározó 1968-as év, valamint az üldözöttség, az elnyomás, a cenzúra és az emigráció témája, de felüti a fejét Don Juan, Dante és Nietzsche is. Mozart is választ ad rá, mit jelent számára a „facile”, és természetesen megszólal a könyv kulcsdarabja, Beethoven utolsó kvartettje. Mindez a nemzetközi zenészpaletta legszebb színeiből kikeverve.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.