Program


kamara.hu/3 - kamara.hu - Saját szoba

kamara.hu/3 - kamara.hu - Saját szoba

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Saturday, November 19 2022 7:00PM

Haydn: Angol canzonetták – válogatás
Csővári Csilla (ének), Simon Izabella (zongora)
Clarke: Epilogue
Ella van Poucke (cselló), Simon Izabella (zongora)
Bridge: fisz-moll fantázia zongoranégyesre
Langer Ágnes (hegedű), Osztrosits Éva (brácsa), Ella van Poucke (cselló), Fejérvári Zoltán (zongora)

SZÜNET

Elgar: a-moll zongoraötös, op. 84
Engegård Vonósnégyes: Arvid Engegård, Laura Custodio Sabas (hegedű), Juliet Jopling (brácsa), Jan Clemens Carlsen (cselló)
Várjon Dénes (zongora)
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja – melynek művészeti vezetői Simon Izabella és Várjon Dénes, fellépői pedig a nemzetközi és a hazai zenei élet legjobbjai – minden alkalommal egy-egy irodalmi művet állít a középpontba, a zenei programok pedig több szálon kapcsolódnak a könyvhöz. Ezúttal Virginia Woolf Saját szoba című esszékötete adja a szerkesztés alapját. Woolf könyve a női alkotók önállóságáról, függetlenségéről szól, ennek megfelelően kapnak hangsúlyt a hölgyek a felhangzó darabok szerzői és előadói között is. A harmadik, angol tematikájú koncerten Rebecca Clarke lesz az egyik központi alak. A Woolfnál csak pár évvel fiatalabb Clarke a nemzetközi zenei színtéren elsősorban brácsaművészként vált ismertté, mai ismereteink szerint ő volt az első női zenész hivatásos szimfonikus zenekarban, de a kamaramuzsikálásban is úttörőnek számított kizárólag nőkből álló zongorás kvartettjével. Clarke kompozíciói az 1920-as években, míg a két kortárs, Edward Elgar és Frank Bridge egy-egy műve az azt megelőző évtizedben keletkeztek. Haydn angol canzonettái a szigetországban tett látogatásainak nyomát őrzik, legtöbbjükben Anne Hunter költőnő verseit használta fel a szerző, de találhatunk köztük Shakespeare-megzenésítést is.
Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.

Suggestions


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Az Erasmus Orchestrát az Erasmus+ 30. évfordulójának megünneplésére alapította 2017-ben a mobilitási program olasz nemzeti ügynöksége, a INDIRE. Az egyedülálló…

150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.