
kamara.hu/2 - Varázshegy
kamara.hu – a Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
kamara.hu/2
kamara.hu – a Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
kamara.hu/2
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, November 17 2017 7:00PM
„A fúga művészete »varázshegy« a zene birodalmában” – fogalmazott Várjon Dénes Bach monumentális művével kapcsolatban, melyből ezúttal a mély zeneiségéért és ritka szépségű hangzásáért dicsért Echer Vonósnégyes szólaltat meg részleteket. A fúga művészetét – Keller András és Várjon Dénes előadásában – Busoni óriási regényfolyamhoz hasonlítható epikus műve, az e-moll szonáta követi, mely szellemiségében és témáit tekintve is sokat köszönhet Bach zenéjének. Schumann Adagio és allegróját a kamara.hu közönsége számára már jól ismert Radovan Vlatković és a Magyarországon tavaly Bartók 2. zongoraversenyével debütáló fiatal zongoraművész, Roman Rabinovich játssza, majd Bruch klarinétra, brácsára és zongorára írt darabjaival a hazai közönség által ugyancsak jól ismert Klenyán Csaba, valamint Simon Izabella mellett a legendás Fenyves Lorándtól tanuló Andrea Hallam lép színpadra. Számtalan mögöttes asszociáció szövi át a hangversenyt záró D-dúr zongoratriót, melynek lassú tétele a Beethoven-tanítvány Czernyt Hamlet apjának szellemére emlékeztette. Az azóta csak „Szellem” trióként emlegetett művet a Simon–Várjon házaspárral évtizedek óta szoros művészi kapcsolatot ápoló, a Freiburgi Zeneművészeti Egyetem professzoraként is működő Muriel Cantoreggi, a lenyűgöző líraisággal játszó Marie-Elisabeth Hecker és Simon Izabella szólaltatják meg.
Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vavrinecz András és Tomasz Máté kamaraestje mindenképpen a hiánypótló, de a közönség igényeihez is kapcsolódó koncertek sorát gyarapítja. A hangverseny két félidejének műsora szimmetrikus: mindkét részben egy kortárs zongoratrió a nyitószám, amit egy szólócsellóra írt, szintén kortárs darab követ, végül pedig mindkét részt a klasszika legnagyobb alakjainak művei zárják.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A kerek évfordulók mindig jó lehetőséget teremtenek arra, hogy visszatekintsünk. A Zeneakadémia rejtett kincsei tematikus sorozat felfedezésre hívja a koncertlátogatókat…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.