kamara.hu/2 The Glass Bead Game
KAMARA.HU – CHAMBER MUSIC FESTIVAL OF THE LISZT ACADEMY
kamara.hu/2
The Glass Bead Game
more
KAMARA.HU – CHAMBER MUSIC FESTIVAL OF THE LISZT ACADEMY
kamara.hu/2
The Glass Bead Game
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, November 16 2018 7:00PM
Doráti: Duo Concertante
Veress: Sonatina
Brahms: Piano Trio No. 3 in C minor, Op. 101
intermission
Heinz Holliger: „COncErto“- collage
Brahms: Clarinet Quintet in B minor, Op. 115
Artistic directors of the festival: Izabella Simon and Dénes Várjon
Viviane Hagner (violin), Ditta Rohmann (cello), Heinz Holliger (english horn), Reto Bieri, Csaba Klenyán (clarinet), György Lakatos (bassoon), Roman Rabinovich, Dénes Várjon (piano)
Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (violin), Alessandro D’Amico (viola), Rafael Rosenfeld (cello)
For the second in the festival’s concerts, once again the spotlight is on Switzerland and the pairing of master-student that is so characteristic of Hesse and his novel, The Glass Bead Game. Heinz Holliger and Dénes Várjon perform the work by Antal Doráti, who died in Switzerland. Whereas Holliger has been a sort of master figure in the lives of the festival’s artistic directors, he himself was once a student since he studied composition under Sándor Veress, naturally in Switzerland. And as a grateful scholar, he has devoted considerable energy to promoting the oeuvre of his one-time master. The interesting thing about the Brahms trio composed in Hofstetten, Switzerland, is that the composer himself was soloist at the Budapest premiere, playing with Jenő Hubay and Dávid Popper. The significance of the final piece in the evening, the clarinet quintet, is similar to the position of The Glass Bead Game in the oeuvre of Hesse. The fact that the performers of the Holliger work are all from Switzerland will come as no surprise at all.
Presented by
Liszt Academy Concert Centre
Tickets:
HUF 2 500, 3 200
„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult trió minden ízében romantikus repertoárt tűzött műsorára. A koncert első felében két olyan alkotást hallhat a…
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.