Program


kamara.hu/2  - A lét elviselhetetlen könnyűsége. A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja

kamara.hu/2 - A lét elviselhetetlen könnyűsége. A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Friday, November 15 2024 7:00PM

Mozart: 16. (C-dúr) zongoraszonáta, K. 545
Kádár Viktória (zongora)
Schubert: G-dúr kvartett fuvolára, brácsára, gitárra és csellóra, D. 96 (Wenzeslaus Matiegka Notturnója nyomán)
Kaczander Orsolya (fuvola), Szűcs Máté (brácsa), Csáki András (gitár), Christian Poltéra (cselló)
SZÜNET
Beethoven: 31. (Asz-dúr) zongoraszonáta, op. 110
Roman Rabinovich (zongora)
Haydn: C-dúr zongoratrió, Hob. XV:27
Langer Ágnes (hegedű), Karasszon Eszter (cselló), Simon Izabella (zongora)

A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes

„Aki a végtelenséget keresi, csukja be a szemét” – írja Milan Kundera A lét elviselhetetlen könnyűsége című regényében. És persze nyissa ki a fülét – tehetné hozzá Simon Izabella és Várjon Dénes, akik a cseh író világhírű művét választották a kamara.hu idei témájául. Szórakoztató, mégis elgondolkodtató történet fanyar humorral fűszerezve és erotikával tálalva, középpontban az ellentétek örök kérdéseivel. Vajon ami könnyű, az egyúttal súlytalan is? És ami nehéz, az következésképpen súlyos? E kérdéseken túl a fesztiválon kiemelt szerepet kap a Dvořák, Janáček és Martinů által képviselt cseh zene, a regényben és Sosztakovics életében is meghatározó 1968-as év, valamint az üldözöttség, az elnyomás, a cenzúra és az emigráció témája, de felüti a fejét Don Juan, Dante és Nietzsche is. Mozart is választ ad rá, mit jelent számára a „facile”, és természetesen megszólal a könyv kulcsdarabja, Beethoven utolsó kvartettje. Mindez a nemzetközi zenészpaletta legszebb színeiből kikeverve.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,

Suggestions


A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes,…

„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.