Program


kamara.hu/2  - A lét elviselhetetlen könnyűsége. A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja

kamara.hu/2 - A lét elviselhetetlen könnyűsége. A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. november 15. péntek, 19:00

Mozart: 16. (C-dúr) zongoraszonáta, K. 545
Kádár Viktória (zongora)
Schubert: G-dúr kvartett fuvolára, brácsára, gitárra és csellóra, D. 96 (Wenzeslaus Matiegka Notturnója nyomán)
Kaczander Orsolya (fuvola), Szűcs Máté (brácsa), Csáki András (gitár), Christian Poltéra (cselló)
SZÜNET
Beethoven: 31. (Asz-dúr) zongoraszonáta, op. 110
Roman Rabinovich (zongora)
Haydn: C-dúr zongoratrió, Hob. XV:27
Langer Ágnes (hegedű), Karasszon Eszter (cselló), Simon Izabella (zongora)

A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes

„Aki a végtelenséget keresi, csukja be a szemét” – írja Milan Kundera A lét elviselhetetlen könnyűsége című regényében. És persze nyissa ki a fülét – tehetné hozzá Simon Izabella és Várjon Dénes, akik a cseh író világhírű művét választották a kamara.hu idei témájául. Szórakoztató, mégis elgondolkodtató történet fanyar humorral fűszerezve és erotikával tálalva, középpontban az ellentétek örök kérdéseivel. Vajon ami könnyű, az egyúttal súlytalan is? És ami nehéz, az következésképpen súlyos? E kérdéseken túl a fesztiválon kiemelt szerepet kap a Dvořák, Janáček és Martinů által képviselt cseh zene, a regényben és Sosztakovics életében is meghatározó 1968-as év, valamint az üldözöttség, az elnyomás, a cenzúra és az emigráció témája, de felüti a fejét Don Juan, Dante és Nietzsche is. Mozart is választ ad rá, mit jelent számára a „facile”, és természetesen megszólal a könyv kulcsdarabja, Beethoven utolsó kvartettje. Mindez a nemzetközi zenészpaletta legszebb színeiből kikeverve.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

Ajánló


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…

A legkiválóbb hazai előadók a zenetörténet legnagyobb zongoristáinak kompozícióival tisztelegnek Dráfi Kálmán zongoraművész előtt a születésének hetvenedik évfordulója alkalmából megrendezett…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!