program


Joshua Bell és Sam Haywood

Joshua Bell és Sam Haywood

A legnagyobb sztárszólisták koncertjeinél gyakran előfordul, hogy a közönségcsalogató húzónév mellett a „zongorakísérő” csak egészen kis betűkkel szerepel valahol a plakát alján, és szinte elvész a szólista nevének árnyékában.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Mandag, 25. Februar 2019 19:30

Joshua Bell és Sam Haywood kapcsolatában azonban szó sincs efféle alá-fölérendelt viszonyról, az amerikai hegedűművész és a brit zongorista teljes értékű kamarapartnerek. „Olyan kiváló zongoristát kerestem, akivel tökéletesen passzolnánk egymáshoz, és csellista barátom, Steven Isserlis javasolta Sam Haywoodot. Csodálatos zenész, szerény és nagyon őszinte” – így jellemezte egy koncert kapcsán kamarapartnerét Bell a közönségnek. Joshua Bellt talán nem kell bemutatnunk – a szenvedélyes játékáról, állandó kíváncsiságáról és rendkívül sokoldalú zenei érdeklődéséről ismert zenészt nem alaptalanul nevezik napjaink egyik legjelentősebb hegedűművészének. Tizennégy éves korában Riccardo Mutival és a Philadelphia Zenekarral debütált, azóta megállíthatatlan, ha zenéről van szó. Állandóan koncertező szólista és kamarazenész, az Academy of St Martin in the Fields zenei igazgatója, több oktatási és jótékonysági projekt megálmodója, akit a néhány évvel ezelőtt a washingtoni metróban adott inkognitó koncertje óta már nemcsak a koncerttermekből ismerhet a közönség. Sam Haywooddal közös zeneakadémiai estjükön klasszikusabb irányt vesznek: két virtuóz slágerdarab „szendvicsében” egy-egy Beethoven- és Fauré-szonátát szólaltatnak meg a Nagyterem színpadán.

Műsor:

Vitali: Chaconne
Beethoven: A-dúr („Kreutzer”) hegedű–zongoraszonáta, op. 47
Fauré: A-dúr hegedű–zongoraszonáta, op. 13

Közreműködik: Joshua Bell (hegedű) Sam Haywood (zongora)

Aktuelt


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.