J. S. Bach: g-moll szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1029
Marais: Darabok viola da gambára, 3. kötet: 1. (a-moll) szvit
Marais: Darabok viola da gambára, 2. kötet: 1. (d-moll) szvit – Les Folies d’Espagne
SZÜNET
Chopin: Esz-dúr noktürn, op. 9/2 (David Popper átirata)
Fauré: Három dal, op. 7 – 1. Après un rêve
Fauré: Papillon, op. 77
Popper: Spanyol táncok, op. 54 – 2. Szerenád
Popper: Három darab, op. 11 – 3. Mazurka
Kreisler: Régi bécsi táncdallamok – 1. Liebesleid (Szerelmi bánat), 2. Liebesfreud
Brahms: 1., 4., 11., 2., 14. és 5. magyar tánc, WoO 1 (Jean-Guihen Queyras és Alexandre Tharaud átirata)
Jean-Guihen Queyras (cselló), Alexandre Tharaud (zongora)
Aligha létezik a cselló-zongora kamarazenének ma nagyszerűbb és összeszokottabb párosa, mint Jean-Guihen Queyras és Alexandre Tharaud. A két, külön-külön is világklasszis muzsikus a barokk gambazene csodáit, Bach három szonátájának egyikét, valamint a hangszer francia fejedelmének két szvitjét szólaltatja meg a koncert első részében. A másodikban folytatódik a francia vonal, majd az Osztrák-Magyar Monarchiába vezetnek útjaink: a Zeneakadémia legendás csellótanárának szerzeményeit hallhatjuk a két francia művész előadásában, továbbá a hegedűs Fritz Kreisler két korabeli „slágerét”, míg az utolsó – reményeink szerint felvillanyozó ráadásokat megelőző – blokkot Brahms megunhatatlan magyar táncai adják, amelyeknek különlegessége, hogy a belőlük készült átiratokat a két muzsikus közösen készítette.RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont