Program


Deák László és Kecskés Mónika - Orgona a központban

Deák László és Kecskés Mónika - Orgona a központban

Orgona a központban
Hans-Ola Ericsson

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Saturday, December 05 2020 7:30PM

Orgona a központban
Hans-Ola Ericsson

Sibelius: Intrada, op. 111a
Ungváry Tamás: Interaction No. 2
J. S. Bach–Reger: Kromatikus fantázia
Widor: Bach emlékezete – 6. Zárókórus a Máté-passióból
SZÜNET
Sandström: Libera me
J. S. Bach–Liszt: Bevezetés és fúga az Ich hatte viel Bekümmernis című kantátából
Hans-Ola Ericsson: Melody to the Memory of a Lost Friend
Nielsen: Commotio, op. 58

Hans-Ola Ericsson (orgona)

Johann Sebastian Bach és a modern skandináv orgonazene áll Hans-Ola Ericsson hangversenyének középpontjában. A svéd művész a modern orgonarepertoár világvezető előadója. Ezen, valamint pedagógusi és hangszerszakértői szerepében a világ vezető intézményeinek visszatérő vendége. Sibelius Intradáját grandiózussága és lenyűgöző harmóniahasználata teszi a finn orgonazene kiemelkedő darabjává. A Svédországban alkotó Ungvári Tamás Interaction No. 2 című művében az elektronika segítségével teremt bravúros ritmusjátékot. A nemrég elhunyt Sven-David Sandström művét követően Ericsson saját alkotása hangzik el. A Melody to the Memory of a Lost Friend egy hangzó vízió az eltávozásról, melyhez a személyes tragédia mellett Hieronymus Bosch festészete is inspirációul szolgált. A Bach-átiratokkal gazdagított programot a dán Carl Nielsen utolsó remekműve, az op. 58-as Commotio zárja le.

Our offer


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Suggestions


A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…

A legkiválóbb hazai előadók a zenetörténet legnagyobb zongoristáinak kompozícióival tisztelegnek Dráfi Kálmán zongoraművész előtt a születésének hetvenedik évfordulója alkalmából megrendezett…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.