Program


Trio Mikrokosmos - Fóris Zsófia, Forgó Boglárka és Lescsinszky Áron kamaraestje - A tehetség kötelez

Trio Mikrokosmos - Fóris Zsófia, Forgó Boglárka és Lescsinszky Áron kamaraestje - A tehetség kötelez

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. október 29. vasárnap, 19:00

Dvořák: 4. (e-moll) zongoratrió, op. 90 („Dumky”)

SZÜNET

Martinů: 1. zongoratrió
Smetana: g-moll zongoratrió, op. 15

Fóris Zsófia (hegedű), Forgó Boglárka (cselló), Lescsinszky Áron (zongora)

A trió három fiatal zenészét 2019 óta intenzív közös szakmai munka és az ehhez társuló zene iránti elkötelezettség jellemzi. Megalakulásuktól kezdve dolgoznak repertoárjuk bővítésén, és időközben számos szólóhangszeres verseny díjazottjai lettek. Trióként lehetőségük nyílt játékukat bemutatni a Zeneakadémia koncerttermeiben és a Magyar Zene Házában. Jelenleg a Zeneakadémia másodéves hallgatói, Kiss Péter osztályában végzik kamarazene-tanulmányaikat. Közös munkájuk gyümölcseként a IX. Országos Kamarazene Versenyen 1. díjban és előadói különdíjakban részesültek, illetve az idén februárban, a Zeneakadémia által rendezett Weiner Leó Országos Kamarazene Versenyen a vonós-zongorás kategória 1. díját és a közönségdíjat is elnyerték.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

 

Ajánlatunk


Lakatos Ágnes és Oláh Kálmán ének-zongora duó formációja jól ismert a magyar zenei életben, repertoárjuk főként amerikai jazz-sztenderdekből áll, a Jazz itt! című sorozat estjére azonban egy teljesen új műsorral készültek. Arra a kérdésre keresik a választ, hogy mitől sajátos ízű a műfaj hazai képviselőinek zenéje. A koncert kiváló példája annak, amikor kutatási eredmények az előadóművészetben hasznosulnak.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.

Ajánló


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!