Program


Farkas Mira és Scheuring Kata kamaraestje

Farkas Mira és Scheuring Kata kamaraestje

A tehetség kötelez
Farkas Mira és Scheuring Kata kamaraestje

 több

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. december 13. csütörtök, 19:00

Fauré: Clair de lune, op. 46/2
Debussy: Beau soir
Debussy: Romance – Silence ineffable
Debussy: Deux romances – 2. Les cloches
Debussy: Paysage sentimental
Debussy: Romance – Voici que le printemps
Debussy: Prélude à l’après-midi d’un Faune (Egy faun délutánja)
Massenet: Elégie
SZÜNET
Debussy: Suite bergamasque – 3. Clair de lune
Debussy: Arabesque
Russel: Deux poèmes de Ronsard, op. 26
Satie: Gnossiennes No. 1., 3., 5.
Caplet: Viens! Une flûte invisible soupire…
Satie: Je te veux
Satie: La diva de l'Empire
Delibes: Le rossignol

Farkas Mira (hárfa), Scheuring Kata (fuvola) Közreműködik: Zemlényi Eszter (ének)

Hamisítatlan francia esttel várja hallgatóit Scheuring Kata, Farkas Mira és vendégük, Zemlényi Eszter. A hangverseny folyamán a modern francia zene nagyjainak néhány jól ismert darabja mellett elsősorban koncerten ritkán hallható, de kvalitásban nem alábbvaló kamarazenei különlegességek szólalnak meg: Debussy közkedvelt Claire de Lune-je mellett elhangzik az azonos vers nyomán készült Fauré-mű is; Massenet méltán nagy népszerűségnek örvendő Elégiája mellett Satie elbűvölő kabarédalait is élvezheti a közönség. A hangversenyen a századforduló francia zeneszerzői által gyakran használt apparátus szerepel: az énekhang, valamint a gazdag színpalettával rendelkező fuvola-hárfa kettős. A műsor-összeállítás érzékletesen mutatja be, hogy a modern francia szerzők számára milyen jelentős szerepet töltött be a költészet. A dalokon kívül erőteljes kapcsolat fedezhető fel zene és szöveg között a már említett Debussy-zongoradarabban, valamint a Mallarmé-vers által inspirált Egy faun délutánjában is.

Ajánlatunk


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,

Ajánló


A Bartók Konzi együtteseinek évadzáró estje

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését.…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!