Doktorandusz koncert 1
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Thursday, October 09 2025 7:00PM
Mozart: B-dúr fagott-cselló szonáta, K. 292
Bress Bálint, Tátrai Farkas (gitár)
Ligeti: Szólószonáta csellóra
Kodály: Capriccio
Bánkövi Bence (cselló)
Gene Koshinski: SyNc
Janca Dániel (ütőhangszerek)
Igor Iachimciuc: Suita Concertantă
Curtean Ivan (cimbalom)
Chopin: a-moll mazurka, op. 68/2
Chopin: f-moll mazurka, op. 63/2
Chopin: cisz-moll mazurka, op. 63/3
Berkay Özkan (zongora)
Medtner: Elfelejtett melódiák III, op. 40 – 6. Danza ditirambica
Krizsán Kinga (zongora)
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel…
A magyar Korossy- és a lengyel NeoQuartet munkásságát a művészek fiatal kora ellenére már számos díj és versenyeredmény fémjelzi. A…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.