
Debussy összes hangszeres kamaraműve I.
Debussy 1910-ben szerzői estet adott Budapesten. több
Debussy 1910-ben szerzői estet adott Budapesten. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. november 3. péntek, 19:00
A koncert után Csáth Géza interjút készített a zeneszerzővel, akit többek között a Debussy-forradalomról faggatott. „Sohase csináltam forradalmat és egyáltalán nem vagyok forradalmár” – nyilatkozta. „Akik ezt állítják rólam, azok nem ismernek sem engem, sem a muzsikámat. És ugyan ki ellen csináltam volna forradalmat? A régiek ellen? Azoknak, akik igazán nagyok, a legnagyobb tisztelője, csodálója vagyok. Beethoven, Mozart, Haydn ellen forradalmat csinálni? Badarság. Ezek örök mesterek, örök, amit csináltak, és ezt soha semmiféle forradalom nem döntheti meg.” Ha végigfuttatjuk szemünket Debussy kamarakompozícióinak nem különösebben hosszú listáján, szembetűnő a klasszikus kamaraműfajok hangsúlyos jelenléte. Vajon Haydn és Mozart után egy évszázaddal nem tűnik mindez anakronisztikusnak? A darabok mélyére pillantva persze azonnal kiderül, hogy Debussy kamarazenéjének anakronizmusában van valami üdítően provokatív, vagy ha tetszik forradalmi. S ha igaza volt Erik Satie-nak, hogy Debussy, „ez a művészetforradalmár nagyon polgár volt a hétköznapi életben”, akkor miért is ne a polgári szalonvilág keretei között lett volna a leginkább forradalmi? A zeneszerzői életművek meghatározott műfajait a maga teljességében bemutatni kívánó Összkiadás élőben sorozat ezúttal Debussy kamarazenéjéről ad átfogó képet frissen végzett és/vagy doktorált zeneakadémisták közreműködésével.
Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
Tornyai Péter és Zétényi Tamás több száz koncerten játszott együtt az elmúlt 15 évben, különböző, Classicus névre keresztelt formációkban. Emlékezetes…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!