
Debussy összes hangszeres kamaraműve I.
Debussy 1910-ben szerzői estet adott Budapesten. több
Debussy 1910-ben szerzői estet adott Budapesten. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. november 3. péntek, 19:00
A koncert után Csáth Géza interjút készített a zeneszerzővel, akit többek között a Debussy-forradalomról faggatott. „Sohase csináltam forradalmat és egyáltalán nem vagyok forradalmár” – nyilatkozta. „Akik ezt állítják rólam, azok nem ismernek sem engem, sem a muzsikámat. És ugyan ki ellen csináltam volna forradalmat? A régiek ellen? Azoknak, akik igazán nagyok, a legnagyobb tisztelője, csodálója vagyok. Beethoven, Mozart, Haydn ellen forradalmat csinálni? Badarság. Ezek örök mesterek, örök, amit csináltak, és ezt soha semmiféle forradalom nem döntheti meg.” Ha végigfuttatjuk szemünket Debussy kamarakompozícióinak nem különösebben hosszú listáján, szembetűnő a klasszikus kamaraműfajok hangsúlyos jelenléte. Vajon Haydn és Mozart után egy évszázaddal nem tűnik mindez anakronisztikusnak? A darabok mélyére pillantva persze azonnal kiderül, hogy Debussy kamarazenéjének anakronizmusában van valami üdítően provokatív, vagy ha tetszik forradalmi. S ha igaza volt Erik Satie-nak, hogy Debussy, „ez a művészetforradalmár nagyon polgár volt a hétköznapi életben”, akkor miért is ne a polgári szalonvilág keretei között lett volna a leginkább forradalmi? A zeneszerzői életművek meghatározott műfajait a maga teljességében bemutatni kívánó Összkiadás élőben sorozat ezúttal Debussy kamarazenéjéről ad átfogó képet frissen végzett és/vagy doktorált zeneakadémisták közreműködésével.
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.
Ezen az estén három jól ismert művész lép színpadra.
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!