Program


Giczi Balázs és Zsilka Alan

Giczi Balázs és Zsilka Alan

Orgona a központban
David Titterington

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Friday, October 02 2020 7:30PM

Orgona a központban
David Titterington

Elgar: g-moll orgonaszonáta, op. 28 – 1. Allegro maestoso
Wesley: Voluntary in D
Mendelssohn: Paulus, op. 36 – Nyitány (W. T. Best átirata)
Leighton: Paean
Walton: Orb and Sceptre – koronázási induló

SZÜNET

Grainger: Handel in the Strand
Bridge: E-dúr adagio
Judith Weir: Ettrick Banks
Willan: Bevezetés, passacaglia és fúga, op. 149

David Titterington (orgona)

David Titterington személyében a világ egyik legelismertebb orgonaművészét köszönthetjük. Nagyívű pályafutása során a brit orgonista a szakma minden területén bizonyította kiválóságát: széleskörű oktatói tevékenysége mellett rendszeresen lép fel a világ vezető fesztiváljain és hangversenytermeiben, neve továbbá zeneszerzők aktív együttműködőjeként is jól ismert. Zeneakadémiai hangversenyére a brit orgonairodalom klasszikusaival érkezik. A g-moll orgonaszonáta az Elgarra jellemző kifinomultság és elegancia mintapéldája. Az 1966-os Paean Kenneth Leighton egyik legkiemelkedőbb orgonaműve, melyben a kromatikus írásmód líraisággal párosul. William Walton indulója az 1953 óta regnáló Erzsébet királynő koronázására íródott; az elgari mintát követő műben Wagner és a jazz hatása egyaránt felfedezhető. Percy Grainger vidám hangvételű Handel in the Strandjét követően Healey Willan nagyszabású későromantikus műve, a Bevezetés, passacaglia és fúga zárja le a műsort.

Our offer


A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Suggestions


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését.…

A 2012-ben alakult Duo Sera különleges formáció, első koncertjükön a zenetörténet első szaxofonra és hárfára írt kompozícióját játszották. Mivel e…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.