Program


Csáki András gitárestje - Bach pengetős zenéje - Kamarazene karnyújtásnyira

Csáki András gitárestje - Bach pengetős zenéje - Kamarazene karnyújtásnyira

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tuesday, October 03 2023 7:00PM

J. S. Bach: Esz-dúr prelúdium, fúga és allegro, BWV 998 (Csáki András átirata D-dúrban)
J. S. Bach: e-moll lantszvit, BWV 996
J. S. Bach: g-moll lantszvit, BWV 995 (Csáki András átirata a-mollban)

SZÜNET

J. S. Bach: D-dúr Prelúdium, BWV 999 (Csáki András átirata d-mollban)
J. S. Bach: g-moll fúga, BWV 1000 (Csáki András átirata a-mollban)
J. S. Bach: c-moll lantszvit, BWV 997 (Csáki András átirata a-mollban)
J. S. Bach: E-dúr lantszvit, BWV 1006a

Csáki András (gitár)

Johann Sebastian Bach jelenlegi tudásunk szerint nem tudott lanton játszani, de a hagyatékában talált lantcsembalók és dokumentált kapcsolatai a kor híres lantosaival arról tanúskodnak, hogy kedvelhette a pengetős hangszer hangzását. Bár a Bach környezetében használt francia lant 13 dupla húrral rendelkezett és d-moll hangolása volt szemben a mai gitár 6 szimpla húrjával és e-moll hangolásával, lantművei manapság mégis leggyakrabban gitáron szólalnak meg, mivel a két hangszer különbözősége ellenére a kompozíciók jól játszhatóak az utóbbi hangszeren. A koncertlátogató közönség hozzászokhatott, hogy a csellószviteket, hegedűszonátákat, vagy a billentyűs műveket évről évre hallhatja a nagy koncerttermek színpadán, de a teljes szólólantdarabok egy estén történő megszólaltatása nemzetközi szinten is ritkaság. A darabok különböző hangolásuk miatt az ehhez tartozó legpraktikusabb sorrendben hangzanak el Csáki András Liszt-díjas gitárművész, a Zeneakadémia oktatójának értő tolmácsolásában.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével és a Solti terem szépségével, láthatják a magyar szecesszió kiemelkedő alkotását az előcsarnokban. Az épületlátogatás után lehetőségük nyílik meghallgatni a Zeneakadémia növendékei által adott minikoncertet is.

Suggestions


A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda…

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.