
Concerto Armonico Budapest
Concerto Armonico Budapest (művészeti vezető: Spányi Miklós)
Koncertmester: Homoki Gábor
több
Concerto Armonico Budapest (művészeti vezető: Spányi Miklós)
Koncertmester: Homoki Gábor
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. október 8. kedd, 19:00
Egyesek állítják, hogy Vivaldi L’Estro Armonico, azaz Harmóniai inspiráció című versenyműsorozata a 18. század talán legnagyobb hatású publikációja volt. Tény, hogy kevés zene váltott ki olyan robbanásszerű sikert és egyben divathullámot, mint ez az opusz, amely négy hármas csoportban tartalmaz versenyműveket egy, kettő, illetve négy hegedűre. A fantasztikus gyűjtemény ma is ismert, teljes egészében mégis ritkán szólal meg. A Concerto Armonico két izgalmas estén most erre a feladatra vállalkozik: a zenekar tagjainak színes szólóival Vivaldi op. 3-as sorozatának mind a tizenkét versenyművét előadja.Szemben a késői Vivaldi-művekkel, amelyek mind harmóniai, mind dallami értelemben sokszor meglepően újszerűek, kísérletezőek, az op. 3 darabjai inkább kiegyensúlyozottságukkal tűnnek ki, bennük a régebbi tradíciók az újjal teljes összhangban állnak. A két estére elosztott Vivaldi-gyűjtemény mellett koncertenként két-két darab hangzik el abból a hat concerto armonicóból is, amelyek a zenekar névadói. A darabokat hosszú ideig olasz szerzők műveinek tartották (egy ideig Pergolesinek is tulajdonították őket), mígnem kiderült, hogy a holland gróf, Wilhelm van Wassenaer kiváló kompozícióiról van szó, aki nemesként nem publikálhatott saját neve alatt. A gróf azonban igen muzikális, képzett zeneszerző volt: művei az olasz stílusú concertók legszebb példái közé tartoznak.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.
„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.
Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És bármilyen hihetetlen, megfelelő zenei karakterekkel nemcsak a képen látható személy vagy helyszín ültethető át zongorára, de a festmény stílusa, színvilága, mérete is.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével…
Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!