Podujatie


Borbély László zongoraestje - Itt és most

Borbély László zongoraestje - Itt és most

Johann Sebastian Bach 340 – Sári József 90

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: piatok, 21. február 2025, 19:00

J. S. Bach: E-dúr prelúdium és fúga, BWV 854
Sári József: Variazioni immaginarie
J. S. Bach: fisz-moll prelúdium és fúga, BWV 859
Sári József: Episodi
J. S. Bach: D-dúr prelúdium és fúga, BWV 850
Sári József: Preludium – Interludium – Postludium
J. S. Bach: G-dúr prelúdium és fúga, BWV 860
SZÜNET
Sári József: Elidegenített idézetek
Sári József: In girum imus nocte
J. S. Bach: Fisz-dúr prelúdium és fúga, BWV 858
Sári József: Négy invenció
J. S. Bach:: A-dúr prelúdium és fúga, BWV 864
Sári József: Tractatus
J. S. Bach: H-dúr prelúdium és fúga, BWV 868

Borbély László (zongora)

„Ha arra gondolok – írta Sári József 2009-ben Bach felfoghatatlanul összetett zenéje ürügyén –, hogy minden igazi műalkotás energiakoncentrátum, akkor kézenfekvő lehet az a gondolat is, hogy az energia tárolásához talán szükséges, hogy az alkotó olyan feladatot tűzzön maga elé, amelynek megoldása részéről fáradságot igényel. A megoldásra fordított energia benne marad a műben és elhangzásakor felszabadul... Természetesen az is lehetséges, hogy a minden művészben működő – nemes értelemben vett – játékszenvedély ösztönzi az alkotót bizonyos titkoknak a műalkotásban való elrejtésére. Magyarázat lehet még az anyag szeretete, amely a vele való játék formájában nyilatkozik meg.” Borbély László zongoraestjén Sári József műveit Bach-kompozíciók keretezik, a két zeneszerző világának összekapcsolása magától értődő, „kettejük” dialógusa természetes és közvetlen. Amit elkezd az egyik, befejezi a másik. Amit Sári József Bachról, a zeneszerzőről gondol, tulajdonképpen ars poetica: a zeneiírás magasrendű és fáradságos munka (kell, hogy legyen); ezt a munkát pedig nem ösztönözheti más, mint a játékszenvedély.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Naša ponuka


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Tipy


A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után,…

Lakatos Ágnes és Oláh Kálmán ének-zongora duó formációja jól ismert a magyar zenei életben, repertoárjuk főként amerikai jazz-sztenderdekből áll, a…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.