Program


Bartók összes hegedűs kamaraműve/3

Bartók összes hegedűs kamaraműve/3

Összkiadás élőben
Bartók összes hegedűs kamaraműve/3

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Thursday, December 10 2020 7:30PM

Összkiadás élőben
Bartók összes hegedűs kamaraműve/3

Bartók: 2. rapszódia, BB 96a
Bartók: Szólószonáta hegedűre, BB 124
SZÜNET
Bartók: Zongoraötös, BB 33

Baráti Kristóf (hegedű)
Közreműködnek: Giovanni Guzzo (hegedű), Szűcs Máté (brácsa), Julian Steckel (cselló), Várjon Dénes (zongora)

Bartók népzenei gyűjtőútjai során számtalan falusi hegedűs játékát hallgatta és jegyezte le; ezen tapasztalatait különösen a két hegedűre és zongorára írt rapszódiában kamatoztatta. A két rapszódia – így a Székely Zoltánnak ajánlott 2. is – használati zene, vagyis nem feltétlenül világmegváltó szándékkal írt öncélú zenemű, hanem gyakorlatias megfontolásból készített kompozíció, amely zeneileg értékes, kellemes hallgatnivaló a közönségnek és hálás játszanivaló az előadóknak. A Yehudi Menuhin felkérésére készült Szólószonáta ezzel szemben az absztrakt zeneművészet egyik – ha nem a legnagyobb – csúcsa, és mint Bartók egyik utolsó kompozíciója, zeneszerzői karrierjének betetőzése. A szünet után – kontrasztként – Bartók egyik fiatalkori műve, „romantikus korszakának” egyik utolsó alkotása, a Zongoraötös csendül fel.

Our offer


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

A Zeneakadémia hallgatóiból alakult trió minden ízében romantikus repertoárt tűzött műsorára. A koncert első felében két olyan alkotást hallhat a közönség, amelyet szerzőjük harmincesztendős korában írt. Schubert halála előtt egy évvel komponálta az Esz-dúr notturnót, mely feltehetően eredetileg a B-dúr zongoratrió lassú tétele volt, de abban a szerző a kiadó kérésére a ma ismert lassú tételre cserélte.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.