program


Baráti Kristóf és  Nyikolaj Luganszkij

Baráti Kristóf és Nyikolaj Luganszkij

Kamarazene Nagyteremre - Baráti Kristóf és Nyikolaj Luganszkij

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Lørdag, 06. Maj 2017 19:30

Debussy: Hegedű-zongoraszonáta
Brahms: 2. (A-dúr) hegedű-zongoraszonáta, op. 100

szünet

Franck: A-dúr hegedű-zongoraszonáta

Baráti Kristóf (hegedű) Nyikolaj Luganszkij (zongora)

Nyikolaj Luganszkij 16 évesen, 1988-ban nyerte meg az egykori Szovjetunió legnagyobb zongoraversenyét, a nemzetközi porondon pedig a Bach-verseny és a Rachmaninov-verseny ezüstérmével, majd 1994-ben a Nemzetközi Csajkovszkij Verseny első díjával tette le névjegyét. A koncertezés miatt szívesen készít lemezfelvételeket, rangos elismerések egész sorát tudhatja magáénak. Luganszkij zongoraversenyek vagy önálló koncertek szólistájaként a budapesti hangversenyélet visszajáró művésze. S bár káprázatosan gazdag kamararepertoárral rendelkezik, kamaramuzsikusként jóval ritkábban találkozhattunk vele. Pedig gyakran lép fel a hangszeres világsztárokkal, egyik állandó partnere Vagyim Repin hegedűművész. A zeneakadémiai koncerten is egy világsztár, Baráti Kristóf oldalán köszönthetjük. A kamarazene – mondta el egy interjúban Baráti – „minden zenész számára az előadó-művészet esszenciája”. Ezek után természetes, ha Luganszkijjal közös koncertjének programjába csupa esszenciális hegedűszonátát választott.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Aktuelt


A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.