
Baranyay László zongoraestje
A fekete-fehér színei. Baranyay László zongoraestje. Francia est
Viac
A fekete-fehér színei. Baranyay László zongoraestje. Francia est
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: utorok, 06. november 2018, 19:00
Couperin: Le Trophée
Couperin: L’Anguille
Couperin: La Boufonne
Couperin: Les Jeunes Seigneurs
Couperin: Le Tic-Toc-Choc ou les Maillotins
Ravel: Le tombeau de Couperin
Rameau: a-moll gavotte variációkkal
Rameau: Les Sauvages
Debussy: Hommage à Rameau
Debussy: Pour le Piano
Debussy: L'Isle joyeuse
Hetvenéves a nagy magyar zongoraművészek különleges iskolázottságú alakja, a Zeneakadémián több mint négy évtizede tanító Baranyay László. Művészete a Bartók-vonalat egyesíti a nagy orosz zongorista hagyományokkal, hiszen annál az Ungár Imrénél végzett, aki a Bartókot is tanító Thomán István növendéke volt; Baranyay László Moszkvában eltöltött három tanulóéve alatt pedig a szintén legendás Heinrich Neuhaus fiánál tanult, de a 20. század számos más művészóriásánál tökéletesítette tudását, például Sebők Györgynél, Fischer Annie-nál, Mihály Andrásnál, Anda Gézánál. „A 19–20. század fordulójának francia zenéjéhez középiskolás korom óta szorosan kötődöm, azóta szívesen hallgatom, játszom és tanítom Ravel és Debussy darabjait – mondja a műsorról a zongoraművész. – Számomra nagy a különbség e két szerző között: Debussy színesebb, érzelmekben gazdagabb, Ravel szikárabb, de effektusokban hihetetlenül sokoldalú – mindkét mester zenéje rendkívül szerethető. Ravel egész ciklussal (Le tombeau de Couperin), Debussy pedig az Hommage à Rameau című művével tisztelgett a nagy francia barokk elődök emléke előtt, innen jött az ötlet, hogy egy este hangozzanak el a négy szerző alkotásai. Szokás ma történeti hűségre hivatkozni, de néhány kiváló zongoristát hallva – Horowitz, Scarlatti vagy Szokolov Couperin- és Rameau-tolmácsolásaira gondolok – nem hiszem, hogy az eredetileg csembalóra készült alkotások zongorán előadva veszítenének szépségükből, sőt!”
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
Varga Abigél Embrace című oratóriuma az emberi lélek belső fejlődése és az önismeret kérdéseit vizsgálja. Alkotása sokat merít Carl Gustav Jung pszichológiai elméletéből, szerinte mindenki hordoz magában valamit a sötét oldal világából (Árnyékot), és ezt gyakran nehéz elfogadni vagy feldolgozni.
150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését.…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.