
Banda Ádám, Perényi Miklós, Prunyi Ilona - Dohnányi 140
Kamarazene karnyújtásnyira - Banda Ádám, Perényi Miklós, Prunyi Ilona
Dohnányi 140
Kamarazene karnyújtásnyira - Banda Ádám, Perényi Miklós, Prunyi Ilona
Dohnányi 140
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. február 3. péntek, 19:00
Dohnányi: Variációk magyar népdalokra, op.29
Dohnányi: B-dúr cselló-zongora szonáta, op.8.
szünet
Delibes–Dohnányi: Coppélia Valcer
Dohnányi: Pastorale, op. 17/4
Dohnányi: Cascades, op. 41/4
Dohnányi: cisz-moll hegedű-zongoraszonáta, op. 21
Dohnányi: Ruralia Hungarica, op. 32/c (részletek)
Banda Ádám (hegedű); Perényi Miklós (cselló); Prunyi Ilona (zongora)
Volt idő, amikor úgy tűnt, hogy Dohnányi Ernő muzsikája végérvényesen kiszorul az eleven zenei emlékezet színtereiről, a koncerttermekből, és az életmű puszta adatsorrá válik a lexikonok lapjain. Szerencsére nem így lett, s ebben elévülhetetlen érdemeket szerzett Prunyi Ilona, aki Dohnányi zongora- és kamaraműveit már akkor is rendszeresen műsorra tűzte, amikor ezért leginkább homlokráncolás járt. „1992 környékén – mesélte el Prunyi Ilona – Fischer Annie, aki saját bevallása szerint nem játszott elég Dohnányit, azt mondta, hogy Dohnányi maga is nagyon örülne nekem, egész biztosan tanítványává fogadna, annyira nekem való a zenéje. 2010-ben aztán Dohnányi halálának ötvenedik évfordulóján jöttek a szólókoncertek és lemez is lett a Dohnányi-művekből. Mostanság már a kamaradarabjait is rendszeresen játsszák.” Az újrafelfedezés kalandjába az elmúlt időszakban számos kiváló kollégát sikerült bevonnia, köztük Perényi Miklóst és Banda Ádámot. „Amikor Ádámot először meghallgattam, rögtön tudtam, hogy Dohnányi neki való”.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.
Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És…
Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!