Program


Balogh Ádám és Ránki Fülöp zongoraestje - Y generáció

Balogh Ádám és Ránki Fülöp zongoraestje - Y generáció

Balogh Ádám és Ránki Fülöp két kiváló fiatal magyar művész, akik az Y generáció sorozat keretében lépnek fel a Zeneakadémián, különleges kétzongorás átiratokat megszólaltatva.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tuesday, September 30 2025 7:00PM

Debussy–Ravel: Három noktürn
Ravel: Spanyol rapszódia (a szerző átirata)

SZÜNET

Rahmanyinov: Szimfonikus táncok, op. 45 (a szerző átirata)

Balogh Ádám, Ránki Fülöp (zongora)

Balogh Ádám és Ránki Fülöp két kiváló fiatal magyar művész, akik az Y generáció sorozat keretében lépnek fel a Zeneakadémián, különleges kétzongorás átiratokat megszólaltatva. Balogh Ádám gyermekkorában kezdett el zongorázni, és tizenhárom éves koráig számos országos versenyen diadalmaskodott. Tizenkét évesen nyert felvételt a Zeneakadémia Rendkívüli Tehetségek Képzőjébe. Azóta számos nemzetközi versenyen is elismerést szerzett. Az est másik szereplője Ránki Fülöp, aki neves zongoraművész-szülők gyermekeként látta meg a napvilágot, mesterdiplomáját a Zeneakadémián szerezte. Már fiatalon a közönség elé lépett, és mára a Zeneakadémia elismert oktatója és doktorandusz hallgatója. A koncerten elhangzik Debussy eredetileg zenekarra és kórusra komponált Három noktürnje, majd Ravel Spanyol rapszódiája – amelyet valószínűleg édesanyja baszk származása ihletett –, mindkettő utóbbi szerző kétzongorás átiratában. A szünet után Rahmanyinov utolsó zenekari műve, a Szimfonikus táncok csendül fel, szintén a komponista saját kétzongorás változatában.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A Bartók Konzi együtteseinek évadzáró estje

Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Suggestions


Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel…

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.