
Balog József zongoraestje
„Ha van valaki, akire pontosan talál a Zeneakadémia zongora-szólóestekből összeállított koncertsorozatának címe: A fekete-fehér színei, akkor Balog József biztosan közéjük tartozik.
„Ha van valaki, akire pontosan talál a Zeneakadémia zongora-szólóestekből összeállított koncertsorozatának címe: A fekete-fehér színei, akkor Balog József biztosan közéjük tartozik.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. március 7. szerda, 19:00
Lajtha:
Egy levélféle magamról (Des écrits d’un musicien)
Lajtha:
Hat zongoradarab, op. 14 – Scherzo
Eötvös Péter:
Erdenklavier-Himmelklavier Nr. 2. („In memoriam Luciano Berio”)
Kadosa:
Tíz bagatell (részletek)
Vajda Gergely:
Void
Kurtág György:
Játékok (részletek)
Sári József:
Pillanatképek (részletek)
Bánkövi Gyula:
Corale – in memoriam Luciano Berio
Jeney Zoltán:
Kalah
SZÜNET
Vidovszky László:
Schroeder halála
„Ha van valaki, akire pontosan talál a Zeneakadémia zongora-szólóestekből összeállított koncertsorozatának címe: A fekete-fehér színei, akkor Balog József biztosan közéjük tartozik. Az ő művészetét valóban a legjobb értelemben vett színesség, vagy mondjuk még szebben: szín- és árnyalatgazdagság jellemzi, mégpedig, mintegy fraktálszerűen, a legkülönbözőbb szinteken, az egyes hang artikulációjától a repertoár megválasztásáig.” 2016. novemberi szólóestje után így írt a kritika a zongoraművészről, aki ezúttal a 20. századi és kortárs magyar repertoárból állított össze egy kivételes programot. Balog József, akire Kocsis Zoltán is generációja egyik legtehetségesebb zongoristájaként tekintett, hihetetlen alázattal dolgozik azon, hogy a közönség felfedezze és értse a kortárs zene és a korábbi korok stílusai közti kölcsönhatásokat. Februári szólóestjén Latjha László, Eötvös Péter, Kadosa Pál, Vajda Gergely, Kurtág György, Sári József és Bánkövi Gyula művei mellett a 20. századi magyar zene egyik legikonikusabb alkotását, Vidovszky László Schroeder halála című kompozícióját is megszólaltatja.
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy…
Szabó Balázs orgonaművész hangszerbemutatója
A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!