
Baiba Skride, Daniel Müller-Schott és Xavier de Maistre
Kamarazene karnyújtásnyira
Baiba Skride, Daniel Müller-Schott és Xavier de Maistre
Læs mere
Kamarazene karnyújtásnyira
Baiba Skride, Daniel Müller-Schott és Xavier de Maistre
Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Onsdag, 13. Februar 2019 19:00
Műsor:
Ibert: Trió hegedűre, csellóra és hárfára
Ravel: Szonáta hegedűre és csellóra
Fauré: Desz-dúr impromptu hárfára, op. 86
Renié: Trió hegedűre, csellóra és hárfára
Baiba Skride (hegedű), Daniel Müller-Schott (cselló), Xavier de Maistre (hárfa)
Hegedű, cselló és hárfa szól ezen a hangversenyen, egyedül, párban és együtt. Az első szám Jaques Ibert triója e szokatlan apparátusra. Ibert a huszadik század ama mesterei közé tartozott, akik nem írtak túl merész, közönségriasztó műveket. Szellemes, könnyed, de azért olykor mélyebb rétegeket is érintő, többé-kevésbé neoklasszikusnak nevezhető muzsikával gyarapította a francia zeneirodalmat. Ravel négytételes duója következik másodikként – szikár kamaramű mindössze két vonós hangszerre. A szünet után Gabriel Fauré Impromtujét szólaltatja meg Xavier de Maistre francia hárfaművész. A koncertet Henriette Renié triója zárja. A koncert vonós szereplői: Baiba Skride lett származású hegedűs és Daniel Müller-Schott német csellista. Mindhárom művész számos díjat nyert különböző versenyeken (a fiatal lett hegedűs például az Erzsébet királynő-díj birtokosa) és ma már világszerte keresett szólisták.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.
A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes, éneklő hangot eredményező játékmódja forradalmasította a csellójátékot.
Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És…
„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.