Program


Antje Weithaas, Marie-Elisabeth Hecker - Kamarazene Nagyteremre

Antje Weithaas, Marie-Elisabeth Hecker - Kamarazene Nagyteremre

„Úgy játszik, mint egy agyal, dallamformálásának eleganciája és áradó költőisége különösen intenzívvé teszi csellóhangjának varázslatos szépségét, előadásmódja mindenféle mesterkéltségtől mentes” – így jellemezte egy spanyol kritikus Marie-Elisabeth Hecker játékát. A nagyszerű német csellista a 2005-ös párizsi Rosztropovics Csellóversenyen tűnt fel, ahol a fődíj mellett – a verseny történetében először – két különdíjat is elnyert.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, January 19 2022 7:30PM

KAMARAZENE NAGYTEREMRE
ANTJE WEITHAAS, MARIE-ELISABETH HECKER ÉS MARTIN HELMCHEN

L. Boulanger: D’un matin du printemps
Mozart: 4. (E-dúr) zongoratrió, K. 542
Schumann: Fantáziadarabok, op. 88
SZÜNET
Dvořák: 3. (f-moll) zongoratrió, op. 65

Antje Weithaas (hegedű), Marie-Elisabeth Hecker (cselló), Martin Helmchen (zongora)

„Úgy játszik, mint egy agyal, dallamformálásának eleganciája és áradó költőisége különösen intenzívvé teszi csellóhangjának varázslatos szépségét, előadásmódja mindenféle mesterkéltségtől mentes” – így jellemezte egy spanyol kritikus Marie-Elisabeth Hecker játékát. A nagyszerű német csellista a 2005-ös párizsi Rosztropovics Csellóversenyen tűnt fel, ahol a fődíj mellett – a verseny történetében először – két különdíjat is elnyert. Szenvedélyes kamaramuzsikus, férje, a Clara Haskil Nemzetközi Zongoraverseny egykori győztese, Martin Helmchen oldalán a világ legrangosabb koncerttermeiben lépett már fel. Schumann szülővárosából, Zwickauból származik, így talán nem is meglepő, hogy a budapesti koncerten is játszik egy Schumann-kompozíciót. A házaspár a kiváló hegedűművésszel, Antje Weithaasszal több éve alkot triót. A három muzsikus együttműködésének harmóniáját az előadó-művészetről vallott hasonló elvek alapozzák meg: az egyéniség, a karizma, a jelenlét intenzitása nem árnyékolhatja be magát a művet.

RENDEZŐ:Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.

A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.

Suggestions


A Zeneakadémia főépülete, a Liszt Ferenc téri zenepalota a világ legvarázslatosabb koncerthelyszínei közé tartozik.

A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.