Program


Antal Mátyás és a Zeneakadémia Fúvósegyüttese

Antal Mátyás és a Zeneakadémia Fúvósegyüttese

Különleges szerencse kell ahhoz, hogy az ember egy hangversenyévad programtervében tisztán fúvósokra komponált művekből álló műsorra bukkanjon.  több

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. április 2. szombat, 19:30

A fúvósegyüttes (a tiszteletre méltó múltú vonószenekarral ellentétben) sokszor még mindig mint katonazenekar, rezesbanda vagy legalábbis vásárok és felvonulások hangulatának színesítésére szolgáló, műkedvelő szórakoztatózenei csoport jelenik meg a hallgató képzeletében, pedig a színes, változatos fúvós -együtthangzások rendkívül izgalmas alkotásokat ihlettek és ihletnek. Remekül igazolja ezt a Zeneakadémia Fúvósegyüttesének programja is, amelyen Stravinsky hajlékony motívumokból és hangfüggönyökből szőtt, 1920-ban Debussy halálára írt Fúvósszimfóniák című műve, Orbán György 1995-ös alkotása, a Pavillon-sinfonietta és Richard Strauss fiatalkori, tizenhárom fúvóshangszerre komponált B-dúr szvitje szólal meg.

Stravinsky: Fúvósszimfóniák (1947-es, átdolgozott változat)
Orbán György: Pavillon-sinfonietta
R. Strauss: B-dúr szvit, op. 4

A Zeneakadémia Fúvósegyüttese
Vezényel: Antal Mátyás

Kedves Közönségünk! Az eredetileg április 1-ére meghirdetett hangversenyt április 2-án, a Nagyteremben tartjuk meg.

Ajánlatunk


Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!