Program


Andreas Ottensamer és a Kelemen Kvartett

Andreas Ottensamer és a Kelemen Kvartett

Otthon a Zeneakadémián
Andreas Ottensamer és a Kelemen Kvartett

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. február 24. szombat, 19:30

Dvořák: Ciprusok – vonósnégyes-ciklus
Mozart: 17. (B-dúr) vonósnégyes, K. 458 („Vadászat”)
szünet
Brahms:h-moll klarinétötös, op. 115
Andreas Ottensamer (klarinét)Kelemen Kvartett: Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)

Otthon a Zeneakadémián című sorozatának februári hangversenyén a Kelemen Kvartett – a koncerteken szinte konstans tényezőt jelentő Brahms-kamaramű mellett – ezúttal Dvořák és Mozart egy-egy kompozícióját tűzi műsorára. Érdekes analógia, hogy Dvořák és Mozart magánélete bizonyos szempontból hasonlóan alakult: mindketten szívük választottjának húgát vették feleségül. Dvořák éppen fiatalkori szerelmi csalódását öntötte formába a Ciprusok című dalciklus tételeiben, melynek tizennyolc dala közül később tizenkettőt vonósnégyesre alkalmazott. Mozart B-dúr vonósnégyese (K. 458) az úgynevezett „Haydn-kvartettek” sorozatába tartozik. A „Vadászat” melléknév az első tétel nyitómotívumára utal, és maga a zeneszerző is használta vonósnégyesére ezt a megnevezést. A koncertet Brahms h-moll klarinétötöse zárja, melyet a Kelemen Kvartett a Berlini Filharmonikusok szólóklarinétosával, a félig magyar származású Andreas Ottensamerral ad elő. Ottensamer 2015-ben megjelent Brahms-lemezét az Echo Klassik az év hangszeres lemeze elismeréssel díjazta.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja a hallgatót, amely visszarepít a barokk opera világába, miközben a jelenkor frissességét és innovációját is magában hordozza.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Koncert Bartók halálának 80. évfordulója emlékére

Ajánló


A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!