program


Amadinda Percussion Project - Itt és most

Amadinda Percussion Project - Itt és most

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Onsdag, 30. April 2025 19:00

Xenakis: Rebonds
Áskell Másson: Frum – A Drum Song
Elliott Carter: Eight Pieces for Timpani » 7. Canaries, 8. March
Ben Wahlund: The Whimsical Nature of Small Particle Physics
Szünet
Olga Neuwirth: coronAtion I: io son ferito ahimè (magyarországi bemutató)
Bob Becker: Unseen Child
Debussy: Gyermekkuckó » 4. Hópelyhek tánca, 3. Szerenád a babának, 6. Golliwogg’s Cakewalk
Muszorgszkij: Egy kiállítás képei » 3. A Tuileriák kertje, 5. Csibék tánca a tojásban, 7. A limoges-i piac
Elliot Cole: Postludes

Begyik Marcell, Biró Alex, Burcsik Dávid, Czilik Ede, Mizsák Benjámin, Simon András, Siptár Bence, Veress Miklós (ütőhangszerek)
Rácz Zoltán (ütőhangszerek)

Miután az Amadinda Ütőegyüttes negyvenéves története során meghonosította a magyarországi klasszikus zenei életben az ütőhangszeres kultúrát és repertoárt, valamint körbekoncertezte a világot, életre hívta az Amadinda Percussion Projectet, amely intézményi kereteken kívül, de a Zeneakadémiával szoros együttműködésben vezeti be a legifjabb ütőhangszeres generációt a 20-21. századi ütős zenébe. Tavaszi koncertjük műsorán egyaránt jelen lesznek kortárs és klasszikus darabok, utóbbiak átiratban. Elhangzik a görög származású Iannis Xenakis műve, amely a szerző egyéb kompozícióihoz hasonlóan extatikus hatású. Elliott Carter, az amerikai zeneszerzés egyedülálló alakja, aki pár héttel 104. születésnapja előtt hunyt el 2012-ben, élete végéig aktívan komponált, alkotásait jelentős előadók tűzték és tűzik műsorukra. Üstdobokra írt ciklusa, az Eight Pieces for Timpani az ütőhangszeres repertoár megkerülhetetlen remeke, túlzás nélkül állítható, hogy ezek a múlt század 50-es évei körül keletkezett darabok máig a legértékesebbek, amelyeket e hangszerekre komponáltak. A közelmúlt jelentős alkotásai közül megszólal az izlandi szerző, Áskell Másson „Frum” című műve és az amerikai Ben Wahlund ütőhangszerekre és élő elektronikára komponált „The Whimsical Nature of Small Particle Physics” című kompozíciója is. A koncert második része Olga Neuwirth hat részből álló hatalmas ciklusának első darabjával kezdődik, amely magyarországi bemutatóként hangzik el. Bob Becker, az amerikai ütőhangszeresek doyenje, a kanadai NEXUS együttes alapítója és a Steve Reich & Musicians együttes oszlopa zeneszerzőként is értékeset alkotott. Az „Unseen Child” az ütőhangszeres repertoár ékköve, hallatlanul érzékeny, lírai kompozíció, amely a japán Tōru Takemitsu egyik művének újrafogalmazása. A koncertet záró Debussy- és Muszorgszkij-átiratok – amelyeket Holló Aurél, az Amadinda Együttes tagja készített – és Elliot Cole éteri hangzású darabjai a megszokott APP-élményt ígérik a közönségnek.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Aktuelt


A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš Janáček morva zeneszerző sok tekintetben megelőzte a korát. Életpályája több ponton is rokonságot mutat Bartókéval – bár Janáček majdnem két generációval idősebb volt –: zenéjében jelentős szerep jut a morva népzenei elemeknek, melyek egyre elhomályosodó tonalitással párosulnak

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.