Program


Amadinda Percussion Project

Amadinda Percussion Project

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. március 19. kedd, 19:00

Chávez: Toccata
Cage: Three2
Javier Álvarez: Metro Chabacano

SZÜNET

Harrison: Hegedűverseny
Sculptured Sound – improvizáció

Varga Oszkár (hegedű)
Rácz Zoltán és a Zeneakadémia ütőhangszeres növendékei

Az Amadinda Percussion Project a Zeneakadémia modern zenei képzésének meghatározó műhelye. A tavaszi koncert a modern ütőhangszeres repertoár mára már klasszikusnak tekinthető darabjai köré szerveződik. A különleges hangszerelésű Hegedűversenyen Lou Harrison már az 1940-es években dolgozott, a végső változat 1959-ben készült el. A darab magyarországi bemutatója 1986-ban volt. Wilheim András akkor úgy fogalmazott, hogy pályatársához, kollégájához, John Cage-hez képest Harrison már-már „a romantikus hagyomány felelevenítőjeként hat”. A koncerten két mexikói szerző darabja is elhangzik. Chávez Toccatája 1942-ben született, honfitársa, Javier Álvarez Metro Chabacano című, 1991-es munkája az egyik mexikóvárosi metróállomáson található kinetikus szoborra utal. A kompozíció a közelmúltban elhunyt szerző egyik leggyakrabban előadott műve, mely eredetileg vonósnégyesre készült. A négymarimbás átiratot a mexikói Tambuco Ütőegyüttes mutatta be.

RENDEZŐ: Zeneakadémia KoncertközpontSOROZAT: Itt és most

Ajánlatunk


Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes, éneklő hangot eredményező játékmódja forradalmasította a csellójátékot.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!