Program


Alma Mater Kórus - A Zeneakadémia műhelyei

Alma Mater Kórus - A Zeneakadémia műhelyei

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, November 09 2025 6:00PM

Kodály: Négy olasz madrigál » 3. Chi d’amor sente
Orbán György: Chiaro
Duruflé: Négy motetta gregorián témákra, op. 10 » 1. Ubi caritas
Javier Busto: O magnum mysterium
Liszt: Zarándokévek, Második év: Itália » 104. Petrarca-szonett
Rejtő Barnabás (zongora)
Liszt: Zarándokévek, Második év: Itália » 123. Petrarca-szonett
Rozsonits Ildikó (zongora)
Szabó Barna: Laudato si’, mi’ Signore
Laloux: Tantum ergo
Ola Gjeilo: Ubi caritas
Beischer-Matyó Tamás: Exsultet orbis gaudiis (ősbemutató)

Szegedi Eszter (fuvola), Jean Klára (zongora)
Alma Mater Kórus
Vezényel: Somos Csaba

A Zeneakadémia hallgatóiból álló Alma Mater Kórus programjának alcíme – Középkori szövegek nyomában – nem csupán hangulatos utalás, hanem a műsor gerincét adó tematikus vezérfonal: a felcsendülő kompozíciók valamilyen módon középkori szövegekhez kapcsolódnak, akár azok közvetlen megzenésítése, akár szellemiségüknek, hangulatuknak megidézése révén. Míg Kodály Zoltán Négy olasz madrigál-ciklusának tétele és az Orbán György-mű a középkori olasz líra világába kalauzolja a hallgatókat, addig Fernand Laloux „Tantum ergo” című alkotása a latin nyelvű himnuszköltészet hagyományát folytatja. Maurice Duruflé és Ola Gjeilo azonos szövegre írt tételei egyaránt a gregorián énekek letisztultságát tekintik mintának. Javier Busto kompozíciója a karácsonyi misztérium mélységeit tárja fel, Szabó Barna Assisi Szent Ferenc természetimádatát fogalmazza újra modern zenei nyelven. Beischer-Matyó Tamás a koncerten ősbemutatóként elhangzó műve szintén a középkori szövegek inspirációjából született.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Suggestions


Pétery Dóra és a Trió Passacaglia – Rajk Judit, Kéringer László és Zétényi Tamás különleges összeállítású és hangzású együttese –…

Berlioz: Fantasztikus szimfónia » 2. tétel (Bál) Részletek ifj. J. Strauss és mások műveiből

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.