program


Alexander Melnyikov és a Cuarteto Casals / 2 ( Beethoven plusz )

Alexander Melnyikov és a Cuarteto Casals / 2 ( Beethoven plusz )

A Cuarteto Casals vonósnégyes partnere a Zeneakadémián a régizene-specialistaként is ismert Alexander Melnyikov orosz zongoraművész, aki Beethoven egyik utolsó zongoraszonátája mellett Sosztakovics Bach-hatásokra támaszkodó 24 prelúdium és fúga című sorozatának részleteit is megszólaltatja.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Lørdag, 03. Oktober 2020 19:00

Sosztakovics: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 122
Beethoven: 30. (E-dúr) zongoraszonáta, op. 109
SZÜNET
Sosztakovics: G-dúr prelúdium és fúga, op. 87/3
Sosztakovics: e-moll prelúdium és fúga, op. 87/4
Beethoven: 12. (Esz-dúr) vonósnégyes, op. 127

Alexander Melnyikov (zongora)
Cuarteto Casals: Vera Martínez Mehner, Abel Tomàs Realp (hegedű), Jonathan Brown (brácsa), Arnau Tomàs Realp (cselló)

Sosztakovicsra jelentős hatást gyakorolt Bach és Beethoven életműve. Az orosz zeneszerző Beethoventől leshette el például, hogy miként lehetséges egy-egy karakteres, rövid motívum variációiból, fejlesztéséből kialakítani akár egy többtételes kompozíciót is. Utolsó műveiben különösen erős a kései Beethoven-stílus hatása. Az 1966-ban írt f-moll vonósnégyesében a műfaj klasszikus keretei helyett rövid tételek szvitszerű füzérével kísérletezett, ugyanúgy, mint Beethoven kvartettjeinek utolsó sorozatában. E művek avatott előadója az 1997-ben Madridban alapított Casals Vonósnégyes. A Cuarteto Casals 2018-ban indította el egy Beethoven-sorozat CD-re rögzítését, s nem véletlen az sem, hogy Beethoven összes kvartettjét műsorára tűzte azon az Európa, Ázsia és Latin-Amerika nagyvárosait érintő koncertturnén is, mellyel az együttes fennállásának 20. évfordulóját ünnepelték.

Aktuelt


A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével és a Solti terem szépségével, láthatják a magyar szecesszió kiemelkedő alkotását az előcsarnokban. Az épületlátogatás után lehetőségük nyílik meghallgatni a Zeneakadémia növendékei által adott minikoncertet is.

„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.

PÅ PLAKATEN


Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a…

A Bartók Konzi együtteseinek évadzáró estje

A kétrészes koncerten a Népzene Tanszékhez kötődő fiatalok – egykori és jelenlegi hallgatók – mutatkoznak be. Bár a két zenekar…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.