Podujatie


Alekszandra Dovgan - A fekete-fehér színei 2022

Alekszandra Dovgan - A fekete-fehér színei 2022

Alekszandra Dovgan látszólag tökéletesen beleillik a „csodagyermek” kategóriába: 5 évesen kezdett zongorázni, jelenleg a moszkvai konzervatóriumban Mira Marcsenko osztályában tanul, és 15 éves kora ellenére már számos rangos verseny díját tudhatja magáénak.  Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: štvrtok, 03. marec 2022, 19:00

Beethoven: 17. (d-moll) zongoraszonáta, op. 31/2 („Vihar”)
Schumann: Bécsi karnevál, op. 26
SZÜNET
Chopin: 1. (g-moll) ballada, op. 23
Chopin: 2. (F-dúr) ballada, op. 38
Chopin: 3. (Asz-dúr) ballada, op. 47
Chopin: 4. (f-moll) ballada, op. 52

Alekszandra Dovgan (zongora)

Alekszandra Dovgan látszólag tökéletesen beleillik a „csodagyermek” kategóriába: 5 évesen kezdett zongorázni, jelenleg a moszkvai konzervatóriumban Mira Marcsenko osztályában tanul, és 15 éves kora ellenére már számos rangos verseny díját tudhatja magáénak. 2018-ban Gyenyisz Macujev és Valerij Gergijev társaságában lépett fel a Mariszkij Nemzetközi Zongorafesztivál nyitóeseményén, 2019-ben többek között a Berlini Filharmonikusok és az Amszterdami Concertgebouw vendége volt, 2021-ben Gustavo Dudamel meghívására Beethoven B-dúr zongoraversenyét adta elő a Mahler Kamarazenekar közreműködésével. Ám ahogyan Grigorij Sokolov megfogalmazta: Alexandra mégsem „csodagyermek”, hiszen játéka bár csodálatos, korántsem gyermeki, hanem egy érett művész személyiségének megnyilatkozása. A zongorairodalom remekeiből összeállított programja a romantika korának hangulatait idézi meg: Beethoven zenéjének szenvedélyességében, Schumann költőiségében és Chopin lírájában az emberi lélek legrejtettebb húrjai rezonálnak.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Naša ponuka


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Tipy


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

A Zeneakadémia főépülete, a Liszt Ferenc téri zenepalota a világ legvarázslatosabb koncerthelyszínei közé tartozik.

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.