Program


Aleksandar Madžar és a Kelemen Kvartett

Aleksandar Madžar és a Kelemen Kvartett

Otthon a Zeneakadémián
Aleksandar Madžar és a Kelemen Kvartett

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. április 12. csütörtök, 19:30

Haydn: 34. (D-dúr) vonósnégyes, Hob. III:34
Schumann: A-dúr vonósnégyes, op. 41/3
szünet
Brahms: f-moll zongoraötös, op. 34
Aleksandar Madžar (zongora)Kelemen Kvartett: Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)

Az Otthon a Zeneakadémián sorozat utolsó hangversenyén a Kelemen Kvartett Brahms mellett Haydn és Schumann egy-egy kamaraművébe avatja be a hallgatóságot. Haydn a „vonósnégyes atyjaként” nem szorul bemutatásra: 68 vonósnégyesével valóban gyakorlatilag ő alakította ki e műfaj szabványos kereteit. Más a helyzet Schumann esetében. 1842-ben, amikor kamaraműveinek zömét komponálta, három vonósnégyese is elkészült, a darabok mégsem váltak a repertoár szerves részévé. Az A-dúr vonósnégyest sokáig elhanyagolták, mondván zenei szövete túlságosan zongoraszerű; a költőiség, a Schumannra jellemző egyedi megoldások azonban a helyenként szokatlan írásmód ellenére is jogos helyet biztosítanak számára a koncertpódiumon. Brahms f-moll zongoraötöse a zeneszerzőre olyannyira jellemző hosszas alkotófolyamat mintapéldája lehetne, sokszoros átdolgozás után nyerte el végleges formáját, mely helyenként merészen átlépi a hagyományos formaépítés kereteit. Megszólaltatásában a Kelemen Kvartetthez a szerb zongoraművész Aleksandar Madžar csatlakozik.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Ajánló


A Jacobs School of Music és a Zeneakadémia tanárainak közös koncertje

A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!