Program


A "felesleges" brácsa (10-15 éveseknek)

A "felesleges" brácsa (10-15 éveseknek)

Liszt-kukacok Akadémiája
A „felesleges” brácsa 10-15 éveseknek ajánljuk.
 több

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. április 15. vasárnap, 11:00


J. S. Bach:
    3. (G-dúr) brandenburgi verseny, BWV 1048 – 1. tétel
Bartók:
    44 duó két hegedűre, BB 104 – részletek (átirat két brácsára)
Dohnányi:
    C-dúr szerenád, op. 10 – 2. tétel
Dvořák:
    12. (F-dúr) vonósnégyes, op. 96 („Amerikai”) – 1. tétel
Mozart:
    c-moll vonósötös, K. 406 – 1. tétel
J. S. Bach:
    3. (G-dúr) brandenburgi verseny, BWV 1048 – 3. tétel

Bársony Péter és a Zeneakadémia brácsa szakos hallgatói: Kindlinger Jessica, Zsótér Zsófia, Dauner Kinga, Bor Péter, Guilherme Cardoso Bomfim Kruppa vonósnégyes: Kruppa Bálint, Osztrosits Éva (hegedű); Kurgyis András (brácsa); Fejérvári János (cselló) A Zeneakadémia hallgatóiból alakult kamarazenekar Mesélő: Eckhardt Gábor

Miért van szükség karmesterre, ha olykor nélküle is működik egy zenekar? Mi a szerepe a kottának a klasszikus zenében, ha számos zenekultúra (népzene, jazz, gregorián stb.) el van és volt nélküle? Milyen feladatai vannak egy operarendezőnek, és vajon hiányozna-e az énekeseknek és a közönségnek, ha nem lenne? Mit csinál a zenekarban a brácsa, ha dallamot is ritkán kap, és a basszust sem ő játssza? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Zeneakadémia ifjúsági sorozata, amelynek negyedik alkalmával a Liszt-díjas brácsaművész, Bársony Péter és zeneakadémista növendéke nyújtanak bevezetést a brácsa lenyűgöző világába. A koncert során ki fog derülni, hogy a brácsa miben tud többet a hegedűnél (vagy éppen a csellónál), s hogy miért van az, hogy bár a brácsásokról szól a legtöbb muzsikus-vicc, és látszólag alárendelt a szerepük a zenében, valójában számos nagy zeneszerző – például Bach, Mozart, Schubert, Mendelssohn vagy Hindemith –, ha tehette, mégiscsak brácsán játszott. A hangversenyen a mesélő szerepét a Zeneakadémia zongoratanára, Eckhardt Gábor ölti magára.

Ajánlatunk


Pétery Dóra és a Trió Passacaglia – Rajk Judit, Kéringer László és Zétényi Tamás különleges összeállítású és hangzású együttese – kifejezetten a Zeneakadémia Nagytermébe szerkesztette új műsorát, amelynek vezérfonala János evangéliumának a mennyet és a földet párhuzamba állító gondolata (Jn 3,12: „Ha a földiekről szóltam néktek és nem hisztek, mimódon hisztek, ha égiekről szólok néktek?”).

A Zeneakadémia Alma Mater Kórusának hangversenye a Salzburgi Dóm zenei életét idézi meg. Czifra János, aki harmincöt évig volt az osztrák katedrális karmestere, két salzburgi zeneszerző műveit válogatta egymás mellé.

Johann Sebastian Bach három billentyűs hangszeren játszott és komponált: klavikordon, csembalón és orgonán. Ezen hangszerek között az átjárás a maga korában teljesen természetes volt, Bach is számos billentyűs művéhez a neutrális „Clavier” hangszermegjelölést használta.

Ajánló


A Kontrasztok című kamarazenei sorozatban a Zeneakadémia hallgatói, ifjú művészei lépnek fel a legkülönbözőbb hangszer-összeállításokban.

A programot a bécsi klasszika egyik legismertebb képviselője, Wolfgang Amadeus Mozart talán legnépszerűbb vonósnégyese nyitja.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!