
Rácz Zoltán és vendégei
Itt és most - Rácz Zoltán és vendégei
Itt és most - Rácz Zoltán és vendégei
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, April 02 2017 7:30PM
George Crumb: Makrokosmos III – Music for a Summer Evening
Berio: Linea
Bartók: Szonáta két zongorára és ütőhangszerekre, BB 115
Balog József, Fejérvári Zoltán (zongora) Rácz Zoltán, Holló Aurél (ütőhangszerek)
Bartók Béla nyolc évtizede komponált remekművének hangszerelése a maga idejében meglehetősen újszerűnek számított. A későbbiekben írt hasonló összeállítású darabok azonban igazolták, hogy ebben a kamaraformációban rengeteg lehetőség rejlik még. Az amerikai George Crumb 1972–1979 között komponálta Makrokosmos című zongorasorozatait, melyet négy ciklusba rendezett. Az összefoglaló cím tisztelgés a Mikrokozmoszt író Bartók szelleme előtt, és Bartókot követte a sorozat harmadik kötetének kialakításakor is: az öt darabot két zongorára és ütőhangszerekre írta. Ugyanebben az időszakban keletkezett Luciano Berio marimbára, vibrafonra és két zongorára hangszerelt balettzenéje. A Felix Blaska koreográfusnak dedikált Linea premierjére egy táncelőadáson került sor, a későbbiekben viszont gyakrabban szólaltatták meg koncertdarabként. Bartók a Szonáta komponálásának idején így fogalmazott: „Minden természet adta végtelenül bonyolult, minden gépszerű rendkívül egyszerű. Néha bizony a »minél egyszerűbb eszközök«, ha minél természetszerűbb megnyilatkozások szolgálatába szegődnek, csodálatosan bonyolulttá válnak”. A Lineát hallgatva könnyen olyan érzésünk támadhat, mintha Berio e bartóki szavakra gondolva alakította volna ki kompozíciójának finomszerkezetét.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Szauer Bianka és Pajor Olivér korosztályuk kiemelkedő tehetségei, mindketten számos nemzetközi és hazai versenyen értek el kimagasló eredményeket. A Tehetség kötelez sorozatban közös szólóestet adnak, ahol egy kamaraprodukció is elhangzik, Maurice Ravel eredetileg vonósnégyesre, fuvolára, klarinétra és hárfára írt Bevezetés és allegro című műve
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.
A kerek évfordulók mindig jó lehetőséget teremtenek arra, hogy visszatekintsünk. A Zeneakadémia rejtett kincsei tematikus sorozat felfedezésre hívja a koncertlátogatókat az intézmény alapításának 150. évfordulója alkalmából. Az egykoron zeneszerzést vagy hangszerelést oktató zeneakadémiai tanárok szerzeményeiből is válogat az Új Liszt Ferenc Kamarakórus.
Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vavrinecz András és Tomasz Máté kamaraestje mindenképpen a hiánypótló, de a…
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését.…
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.