
Quartetto Accardo
Négyszer négyes plusz egy
Quartetto Accardo
more
Négyszer négyes plusz egy
Quartetto Accardo
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, October 08 2017 7:30PM
Salvatore Accardo tizenhárom évesen Paganini Capriccióinak előadásával robbant be a zenei köztudatba, és több mint hat évtizede állandó szereplője az olasz és nemzetközi zeneéletnek. A karmesterként is aktív hegedűművész számára olyan zeneszerzők komponáltak műveket, mint Donatoni, Piston, Piazzolla vagy Xenakis. Kamarazene iránti elkötelezettségének hatására 1992-ben alapította meg saját vonósnégyesét, a Quartetto Accardót, akikkel olasz szerzőket felvonultató estjükön Boccherini, Verdi és Respighi egy-egy művét szólaltatják meg. A művész- és zenészcsaládból származó Boccherini közel száz vonósnégyest komponált (leelőzve ezzel Haydnt is), ezek közül az op. 33-as sorozat e-moll darabja hangzik fel a Nagyteremben. Ezt követi a nagyszabású szimfonikus műveiről ismertté vált Respighi egyik legdrámaibb darabja, az Il Tramonto, melyben Shelley A naplemente című versét – a szerelmesek egymásra találásának és elválásának történetét – zenésíti meg. Az operák érzelmi erejével ható kamaradarab szólóját az Érdemes és Kiváló művészként is kitüntetett szoprán, Sümegi Eszter interpretálja. A koncertet Verdi egyedülálló e-moll vonósnégyese zárja, melyről a tisztán hangszeres műfajokban nem túl gyakorlott szerző egyszerűen csak így nyilatkozott: „Nem tudom, hogy a vonósnégyesem szép-e vagy csúnya, de abban biztos vagyok, hogy valóban egy vonósnégyest komponáltam!” 2017 őszén egyébként nem a Quartetto Accardo koncertje az egyetlen alkalom, amikor a Zeneakadémia közönsége Salvatore Accardóval találkozhat, a hegedűművész ugyanis az idén első alkalommal megrendezendő Bartók Világverseny és Fesztivál zsűrijében is helyet foglal.
Műsor:
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A legkiválóbb hazai előadók a zenetörténet legnagyobb zongoristáinak kompozícióival tisztelegnek Dráfi Kálmán zongoraművész előtt a születésének hetvenedik évfordulója alkalmából megrendezett koncerten. A Zeneakadémián 1977 óta tanító, Liszt Ferenc-díjas és érdemes művészt a közönség olyan fellépőkkel együtt ünnepelheti, mint Balázs János Liszt- és Kossuth-díjas zongoraművész; Farkas Gábor Liszt-díjas zongoraművész, a Zeneakadémia Billentyűs és Akkordikus Hangszerek Tanszékének vezetője; Magyar Valentin Junior Prima díjas zongorista; Kelemen Barnabás Liszt- és Kossuth-díjas hegedűművész és Perényi Miklós Liszt-, Kossuth- és Prima Primissima díjas, érdemes művész csellista.
Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…
„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.
Anda Géza diplomakoncertje (1941)