Program


Nagy Péter, Claudio Bohórquez, Tanja Becker-Bender

Nagy Péter, Claudio Bohórquez, Tanja Becker-Bender

Kamarazene karnyújtásnyira
Nagy Péter, Claudio Bohórquez, Tanja Becker-Bender  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Saturday, May 07 2016 7:00PM

Brahms: e-moll szonáta zongorára és csellóra, op. 38
Brahms: G-dúr szonáta hegedűre és zongorára, op.78

szünet

Brahms: H-dúr zongoratrió, op.8

Nagy Péter (zongora) Claudio Bohórquez (cselló) Tanja Becker-Bender (hegedű)

Napra pontosan Johannes Brahms születésének 183. évfordulóján szólal meg a német zeneszerző három emblematikus, a kamarazene klasszikusai között számon tartott alkotása, három nemzetközi hírű előadóművész tolmácsolásában. Tanja Becker-Bender és Nagy Péter szoros művészi kapcsolatának gyümölcse két szerzői lemez Hindemith, illetve Respighi hegedű–zongora-szonátáival. A német hegedűművésznő a salzburgi Mozarteum és a Guildhall School of Music után a Juilliard Schoolban nem kisebb egyéniségnél, mint a Juilliard Quartet primáriusánál tökéletesítette tudását; virtuozitásáról alighanem mindent elmond, hogy felvette Paganini lejátszhatatlannak hitt 24 caprice sorozatát is. A perui-uruguayi származású, Németországban született Claudio Bohórquez nemzedékének egyik legígéretesebb tehetsége, aki a legrangosabb versenyeken szerepelt szép sikerrel; 2000-ben például a Kronberg Akadémia első ízben megrendezett Pablo Casals Versenyéről hozott el több díjat is, valamint – két évre szóló kölcsönként – Pablo Casals egykori hangszerét. A Zeneakadémia doktori iskolájának billentyűs programját vezető Nagy Péter a kamarazene elkötelezett híveként és világszerte keresett megszólaltatójaként olyan muzsikusokkal játszott együtt, mint Kocsis Zoltán, Polgár László, Perényi Miklós, Leonidas Kavakos, Kim Kashkashian, Boris Pergamenschikow és Ruggiero Ricci.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.

Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És bármilyen hihetetlen, megfelelő zenei karakterekkel nemcsak a képen látható személy vagy helyszín ültethető át zongorára, de a festmény stílusa, színvilága, mérete is.

Suggestions


A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után,…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.