
Farkas Mira és Scheuring Kata kamaraestje
A tehetség kötelez
Farkas Mira és Scheuring Kata kamaraestje
több
A tehetség kötelez
Farkas Mira és Scheuring Kata kamaraestje
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. december 13. csütörtök, 19:00
Fauré: Clair de lune, op. 46/2
Debussy: Beau soir
Debussy: Romance – Silence ineffable
Debussy: Deux romances – 2. Les cloches
Debussy: Paysage sentimental
Debussy: Romance – Voici que le printemps
Debussy: Prélude à l’après-midi d’un Faune (Egy faun délutánja)
Massenet: Elégie
SZÜNET
Debussy: Suite bergamasque – 3. Clair de lune
Debussy: Arabesque
Russel: Deux poèmes de Ronsard, op. 26
Satie: Gnossiennes No. 1., 3., 5.
Caplet: Viens! Une flûte invisible soupire…
Satie: Je te veux
Satie: La diva de l'Empire
Delibes: Le rossignol
Farkas Mira (hárfa), Scheuring Kata (fuvola) Közreműködik: Zemlényi Eszter (ének)
Hamisítatlan francia esttel várja hallgatóit Scheuring Kata, Farkas Mira és vendégük, Zemlényi Eszter. A hangverseny folyamán a modern francia zene nagyjainak néhány jól ismert darabja mellett elsősorban koncerten ritkán hallható, de kvalitásban nem alábbvaló kamarazenei különlegességek szólalnak meg: Debussy közkedvelt Claire de Lune-je mellett elhangzik az azonos vers nyomán készült Fauré-mű is; Massenet méltán nagy népszerűségnek örvendő Elégiája mellett Satie elbűvölő kabarédalait is élvezheti a közönség. A hangversenyen a századforduló francia zeneszerzői által gyakran használt apparátus szerepel: az énekhang, valamint a gazdag színpalettával rendelkező fuvola-hárfa kettős. A műsor-összeállítás érzékletesen mutatja be, hogy a modern francia szerzők számára milyen jelentős szerepet töltött be a költészet. A dalokon kívül erőteljes kapcsolat fedezhető fel zene és szöveg között a már említett Debussy-zongoradarabban, valamint a Mallarmé-vers által inspirált Egy faun délutánjában is.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És…
Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…
A Zeneakadémia alapításának 150. évfordulója jó alkalom arra, hogy megvizsgáljuk az intézménytörténet és a magyar zenetörténet közös metszetét. A Zeneakadémia…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!